اقتصاد کلان

قیمت این خودرو ۹۰ میلیون تومان ریخت/ شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره شرایط بازار خودرو می‌گوید: در صورت آغاز عرضه‌های مستمر خودرو در بازار قطعا قیمت خودرو در بازار شکسته می‌شود و فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار کاهش می یابد.

به اعتقاد او، در بازار مشتری صف نکشیده و قطعا عرضه این تعداد خودرو موجب کاهش شدید قیمت خودرو در بازار می شود.

موتمنی درباره چرایی افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان می‌کند: از فروردین ۹۷ تا امروز خودروهای داخلی تقریبا ۱۸ تا ۱۹ برابر شده که یکی از دلایل اصلی افزایش نجومی قیمت خودرو، محدودیت عرضه است.

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تنها در صورتی که عرضه خودرو افزایش پیدا کند و شاهد محدودیت در عرضه نباشیم، قیمت‌ در بازار خودرو کنترل خواهد شد.

البته برخی گمانه‌ها حاکی از آن است وزارت صمت برای فرار از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، بالاخره اقدام به کنترل بازار و قیمت‌ها کرده است.

اما با این حال اعلام خبر عرضه ۵۰ هزار خودروی ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه خودرو سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرد و قیمت برخی خودروها کاهشی شد. البته تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که بعید به نظر می‌رسد که این روند ادامه‌دار باشد. چراکه بعید است توزیع گسترده خودرو در هفته‌های آتی ادامه‌دار باشد.

در این میان، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵۹۵ میلیون تومان شده که از کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت آن طی یک هفته گذشته حکایت دارد.

در کنار این، پژو۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۷۸۵میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ در حال حاضر در بازار خودرو ۹۴۰ میلیون تومان است. این خودرو هفته گذشته یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بود که به معنای کاهش ۹۰ میلیونی است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو یک میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومان است.

در عین حال، گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان است که طی یک هفته گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است که ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز به حوالی یک میلیاردو ۴۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۱۰ میلیونی طی هفته گذشته است.

قیمت راناپلاس پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۸۰ میلیون تومان است که طی همین مدت ۴۰میلیون ارزان شده است.

بنا به این گزارش، قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده که ۱۰ میلیون طی ۷ روز ارزان شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ هم ۳۸۰ میلیون شده که ۵ میلیون نسبت به ۷ روز گذشته ارزان شده است.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا