بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

رشد اندک شاخص کل بورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، در دومین روز کاری سال جدید در مجموع ۴۱۴ میلیون سهم و حق تقدم در بیش از ۴۵ هزار نوبت در بازار سرمایه معامله شد تا ارزش معاملات امروز به یک هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال برسد.
امروز شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) ۵ واحد، شاخص کل ( هم وزن ) ۵۸ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۴۵ واحد، شاخص آزاد شناور ۸ واحد و شاخص بازار دوم ۴۴۳واحد رشد کردند اما شاخص بازار اول با افت ۶۱ واحدی رو به رو شد.
پتروشیمی فناوران (شفن)، بانک ملت (وبملت)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) و سایپا (خساپا) امروز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند و در مقابل پتروشیمی مبین (مبین)، مخابرات ایران (اخابر) و نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص ها شدند.
در فرابورس نیز شاخص کل تنها ۲ واحد رشد کرد و به عدد ۸۸۲ واحد رسید؛ در این بازار ۸۶ میلیون و ۷۶۸ هزار سهم و حق تقدم در ۱۷ هزار و ۴۸۶ نوبت داد و ستد شد تا ارزش معاملات این بازار به یک هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال برسد.
پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس(زاگرس) با افت خود مانع از رشد بیشتر آن شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا