مسکن و عمران

ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی فعال می شوند – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح‌الله اکبری مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام برگزاری نشست شورای عالی مسکن استان تهران در محل استانداری در خصوص جزئیات این نشست، با اشاره به اینکه مسکن دو بال عرضه و تقاضا دارد که برای ساماندهی به آن هر دو موضوع مدنظر است، گفت: هم اینک در تلاش هستیم تا با جهش تولید مسکن، عرضه و تولید را افزایش داده و در عین حال با مدیریت تقاضا هم در بازار خرید و فروش و هم بازار عرضه، ساماندهی بازار مسکن را رقم بزنیم.

مشاور وزیر راه وشهرسازی در حوزه مسکن توضیح داد: با توجه به اینکه ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور اوج جابه جایی خانوارهای اجاره نشین است، ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است که در نشست شورای عالی مسکن استان این مهم و عملیات ساماندهی بازار اجاره بها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اکبری افزود: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مقرر شد تا شهرداری‌ها و مدیران عامل عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات کمک به بازار عرضه مسکن است، توضیح داد: مقرر شده است تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود. زیرا بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود که ضروری است تا بنگاه‌های غیر رسمی و متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با این کار از قیمت سازی های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.

اکبری در بخش دیگری از جمع‌بندی این نشست به ساماندهی و شناسایی سایت‌هایی که به قیمت سازی غیرواقعی مسکن دامن می‌پردازند اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا کنترل لازم در این خصوص انجام شود. به همین منظور ضرورت دارد تا کارشناسان بخش صنعت معدن و تجارت و استانداری تهران طبق شرح وظایف خود کنترل بازار مسکن رابرعهده بگیرند. این جلسه برای کنترل شیوه عملیاتی سازی کار و هماهنگی بین دستگاه‌ها تشکیل شد.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا