تکنولوژی

برنامه دولت تحقق ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از ایرنا، رضا باقری‌اصل در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در گرگان با تاکید بر این که کسب رضایت بیشتر مردم از خدماتی که به آنان ارایه می‌شود، از اولویت کاری و برنامه‌های ما است، اظهار کرد: تنها حوزه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول برنامه‌های توسعه‌ای کشور رشد مستمر داشته، حوزه آی سی تی با میزان رشد ۱۹.۲ درصد بوده است.

وی بیان کرد: سهم حوزه آی سی تی از نیم درصد اقتصاد دیجیتال در دو دهه گذشته امسال ۷.۲ درصد رسیده است.

باقری‌اصل تصریح کرد: حوزه آی سی تی در زمان کرونا و در حالی که همه جا تعطیل بود، در کنار وزارت بهداشت قرار گرفت و خدماتی که در این زمینه انجام داد، وضعیت کشور را سرپا نگاه داشت و توانست سکوها (پلتفرم) را به خوبی تغذیه کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: حوزه اقتصادی کشور در این دوره متاثر از نفوذ فناوری در همه ابعاد است، به طوری که در بخش خدمات بهداشتی و درمانی، نیز اجرایی کردن نسخه الکترونیکی بود که گلستان در اجرایی کردن این طرح نمونه کشوری شد.

باقری‌اصل ادامه داد: حوزه اقتصادی کشور نیز در این دوران امروزی، متاثر از نفوذ فناوری است و نباید نقش این نفوذ را در موضوع های دیگری همچون حمل و نقل، ویزیت از راه دور، مدیریت انرژی، انواع صنعت و صنایع نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: تحولات شدت گرفته و اثرگذاری در فناوری اطلاعات در شئونات زندگی تاثیر داشته و فرصت‌هایی را در اختیار مردم و کشور قرار داده است که البته تهدیداتی نیز به همراه داشته و برای غفلت نکردن از این فرصت‌ها باید آنها را مدیریت و تبدیل به فرصت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: هسته اصلی آی تی سی باید شکل بگیرد دولت سرمایه‌گذاری کند و بخش خصوصی بیاید.

وی یادآور شد: شرایط فعلی جواب گوی نیازهای کشور نیست و باید اتصال ۱۰۰ درصدی داشته باشیم. با توجه به این که تعهد ایجاد شده برای ما اتصال ۸۰ درصدی تا پایان برنامه فعلی است، به ۹۰.۷ تحقق اهداف رسیدیم و استان گلستان نیز در این بخش به ۹۶.۷ درصد اهداف رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: غیر از حوزه‌های روستایی که باید دسترسی به اینترنت داشته باشد، در حوزه شهری کیفیت تلفن ثابت را باید با فیبرنوری ارتقا دهیم و گلستان جزو ۱۰ استانی است که این کار را آغاز کرده و از جمله دو استانی است که پیشرفت خوبی دارد.

وی تاکید کرد: شبکه اشتغال و دسترسی باید بیشتر باشد تا به عنوان نمونه کاربری که تلوبیون می‌بیند و فرد دیگری که همزمان کار دیگری انجام می‌دهد، هیچکدام مشکلی نداشته باشند.

باقری‌اصل ادامه داد: گرایش به اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و آی او تی در کشور شدت گرفته و برآوردهای سال ۲۰۱۸ نشان می‌داد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵۰ میلیارد قطعه هوشمند کوچک به هم وصل می‌شود اما در سال ۲۰۲۳ آن تعداد قطعه پیش‌بینی شده تمام شد و برای گذر از آن باید برنامه پیش‌بینی را به‌روزرسانی کنیم.

وی بیان کرد: پهنای باند ۱۰۰ مگا یک ضرورت بود و از آنجا که متوسط اقتصاد دیجیتال دنیا ۱۵.۶ درصد است باید گپ ایجاد شده در هسته و توسعه سکوها (پلتفرم‌ها) را با افزایش پهنای باند انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: روزی در سودای مدیرکلی همه چیز تمام می شود، اما مهم نتیجه و محصول آن دوران مدیریتی است.

سیدعلی مهاجر در این جلسه اظهار کرد: جانشین پروری و کادرسازی یکی از رفتارهای خوب مدیریتی است که این مسیر باید حفظ شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که این انتصاب از درون همین سازمان بوده، مدیریت جدید کارش سخت‌تر خواهد بود، زیرا انتظار است در درون مجموعه در جهت خدمت به مردم کارهای بهتری رخ دهد.

وی افزود: مدیریت جدید باید با توجه به در پیش بودن انتخابات اتفاق خوبی در سایه زیرساخت‌ها رقم بزند.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای انتخابات، شرایط تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن انتخابات رقابتی، سالم بودن، امنیت مطلوب و مشارکت حداکثری را ایجاد کند.

معاون استاندار گلستان گفت: با نگاه خوب تیم جدید، امیدواریم در راستای الکترونیکی شدن نیازهای جامعه، افزایش سطح زیرساخت‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: با توجه به جنگ ناعادلانه و نابرابر امروز، تقویت شبکه داخلی باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

در ابتدای این مراسم ابتدا محمد احمدی و سپس سیدحامد قدس‌علوی، مدیران پیشین و جدید به بیان بخشی از عملکرد دوران پنج ساله مدیریتی خود پرداخته و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، رشد و پیشرفت را ارائه دادند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های محمد احمدی مدیرکل پیشین اداره کل، سیدحامد قدس‌علوی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا