اخبار استان ها

یان‌چشمه کمربندی ندارد – سرمایه گستران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمود بهارلویی امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در بعضی روستاهای شهرستان بن به‌دلیل نامناسب بودن راه‌های ارتباطی، مهاجرت و حاشیه نشینی رواج پیدا کرده است.

وی افزود: ورودی روستای حیدری نامناسب است و منجر به تصادف‌های زیادی می‌شود لذا ضروری است اعتبار ویژه‌ای برای آن پیش‌بینی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: جاده دسترسی به یان‌چشمه و روستاهای حیدری، پهنا و آزادگان مشکلات خاص خود را دارند و اصلاح شکل هندسی میدان ورودی آن‌ها مورد درخواست است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات سه راهی بارده تومانک، خاطرنشان کرد: به‌دلیل توریستی بودن این منطقه به واسطه داشتن پیست و امامزاده، پذیرای گردشگران زیادی است.

بهارلویی با بیان اینکه جاده اصلی بن به داران و شیخ شبان به میدان و زیرگذر نیاز دارد، گفت: شهر یان‌چشمه کمربندی ندارد و کلیه وسایل نقلیه از وسط شهر عبور می‌کنند، به‌دلیل اینکه این جاده توریستی است باید هرچه زودتر احداث بلوار وسط شهر در دستور کار مسئولان قرار گیرد که معاون عمرانی استاندار چهارمحال‌وبختیاری برای تسریع در این امر قول مساعد داده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یک نفر از اعضای شورای اسلامی این شهرستان و استان باید در جلسات شورای تأمین حاضر شود و در صورت صلاح‌دید، حق رأی نیز داشته باشد، چراکه این موضوع حق مردم است اما گاهی مشاهده می‌شود که حق دولت به حق مردم ارجح داده شده است.

وی با اشاره به چند هکتار زمین واگذارشده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان گفت: این زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال‌وبختیاری تحویل داده شده است تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز رفع شود.

بهارلویی اضافه کرد: آسفالت معابر گرداب مجموعه گردشگری بن، احداث ساختمان مدیریت بحران چهارراه بن_داران، آسفالت جاده یان‌چشمه به آزادگان و دهکده توریستی آلان یان‌چشمه نیز از جمله مواردی است که باید پیگیری و مشکلات آن رفع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، ادامه داد: استقرار مدرسه نمونه‌دولتی در شهرستان بن ضروری است، همچنین اصلاح کتاب پایه ششم پیرامون افزودن زادگاه شهید دریاقلی سورانی از طریق مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا