اخبار استان ها

بدهی‌های سازمان پسماند همدان پرداخت شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی‌اکبر نظری امروز_ شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: طی این بازدید در جریان چگونگی تفکیک زباله و مشکلات و برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری قرار گرفتیم.

وی افزایش فضای سبز توسط مدیریت پسماند را مهم دانست و ادامه داد: پرداخت بدهی‌های سازمان مدیریت پسماند از سوی مناطق چهارگانه شهرداری در حفظ و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات و فعالیت بهتر این مجموعه مهم است و شهردار همدان باید به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: جلساتی را باید با مدیران برگزار و تاکید کنیم که حداقل ماهانه ۱۰ میلیارد ریال به حساب سازمان مدیریت پسماند واریز شود تا این مجموعه بتواند فعالیت‌های رو به جلویی در جهت خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه دفع زباله استحصال گاز رها شده زباله‌ها را شاهد هستیم که مدیریت آن ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: سایت ضایعات پیگیری شود تا امسال به نتیجه برسد.

نظری گفت: اقداماتی مانند کاشت درخت در حوزه ضایعات ساختمانی انجام و لازم است جرایم دستگاه‌ها در دفع پسماند اطلاع‌رسانی شود، تا در شورا مکاتباتی با دست‌اندرکاران داشته باشیم.

طلب سازمان مدیریت پسماند تعیین تکلیف شود

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه مدیریت پسماند در شهر حائز اهمیت است و از مسائلی بوده است که شهروندان هر روز با آن سروکار دارند، گفت: پیشنهاد می‌شود جلساتی تشکیل شود و مدیران مناطق شهرداری همدان باشند و بدهی ۹۵۰ میلیارد ریالی آنها به سازمان مدیریت پسماند تعیین تکلیف شود، چراکه امسال نیز مطالباتی در میان خواهد بود و با این نحوه پرداخت، سازمان پسماند را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت شرکت بهروب و بازیافت زباله‌های خشک را ضروری برشمرد و اضافه کرد: در خواست می‌کنم، توجه به این موضوع در راستای فرهنگ‌سازی در بین شهروندان لازم و ضروری است.

تقویت سازمان مدیریت پسماند اهمیت دارد

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه تقویت سازمان مدیریت پسماند و نگهداری صحیح امکانات و منابع این مجموعه حائز اهمیت است، ادامه داد: به هیچ عنوان نباید در وضعیت فعلی توقف کنیم بلکه باید روند رو به پیشرفتی را دنبال کنیم تا به بهره‌وری لازم و مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری معتقد هستند شهر همدان گران اداره می‌شود و لازم است در نگهداری اداره شهر به موضوع بهره‌وری توجه جدی شود، گفت: ضرورت دارد زمینه‌های نگهداری و اداره بهره‌ورانه شهر در دستور کار مدیران شهری و متولیان امر قرار گیرد و مرکز پژوهش‌های شورا نیز آمادگی لازم برای هر گونه بررسی و اقدام در این زمینه را دارد.

رضایی در خصوص اینکه رصد مداوم و استفاده از تجربه و نوآوری سایر شهرها می‌تواند بهره‌وری را یاری کند و ارتقا بخشد، افزود: برگزاری جلسات با شهرداران واقع در حریم شهر همدان و روستاهای بخش در مدیریت پسماند و نخاله‌ها کمک کننده خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا