حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند سارقان مشتریان بانک ها با ۵۹ فقره سرقت/ کشف ۸۶ راس دام قاچاق در “اصفهان”/دستگیری سارق اینترنتی در “اصفهان”

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “خسرو احمدی” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت وجوه نقد از مشتریان بانک ها در سطح شهرستان “خمینی شهر” شناسایی و دستگیری عامل و یا عوامل این سرقت ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سارقان افرادی را که از بانک ها پول نقد تحویل می گرفتند، شناسایی و پس از تعقیب آنها در یک فرصت مناسب اقدام به پنچر کردن لاستیک خودروی آنها کردند و هنگامی که راننده اقدام به تعویض لاستیک می کرد، وجوه نقد را به سرقت می بردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران با انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند، سرنخ هایی را بدست بیاورند و سه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر کنند.

سرهنگ احمدی ضمن اشاره به این که این سارقان غیر بومی و ساکن یکی از استان های کشور بودند، اظهار داشت: هر سه متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شدند به ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۵۹ فقره سرقت وجوه نقد از مشتریان بانک ها در شهرستان “خمینی شهر” و استان “اصفهان” اعتراف کردند.

کشف ۸۶ راس دام قاچاق در “اصفهان”

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف تعداد ۸۶ راس احشام قاچاق طی بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” با بیان این مطلب گفت : کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای استان اصفهان در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق به یکی از محورهای ورودی استان از سمت جنوب غرب اعزام شدند.

وی ادامه داد:در این استقرار به یک کامیونت ایسوزو مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ کریمی بیان داشت : پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی بعمل آمد که مشخص شد حامل ۸۶ راس دام قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی می باشد .

این مقام انتظامی اظهار داشت : در این زمینه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: پلیس در راستای وظایف قانونی اش با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

دستگیری سارق اینترنتی در “اصفهان”

فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب وی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در این رابطه گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغی پول بصورت غیر مجاز برداشت شده موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی ماموران این پلیس تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز و پس از بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که در برابر مدارک مستند و ادله محکم پلیس قرار گرفته بود صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ شهریاری ادامه داد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در پایان به مردم توصیه کرد: رمز بانکی در واقع کلید پول های شما در بانک می باشد که باید دقت کافی در نگهداری و انتخاب آن نمائید و سعی کنید از رمز های پیچیده که ترکیبی از حروف و اعداد است استفاده نمائید و رمزهایی از قبیل تاریخ تولد یا شماره شناسنامه را انتخاب ننمائید ،همچنین رمزهای خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا