اخبار استان ها

شوراها، تبلور واقعی خرد جمعی برای توسعه شهرها است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیداحمد علوی امروز_ شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری اظهار کرد: تدوین قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) سند دیگری از اهمیت جایگاه مردم و ارتقای نقش آنان در حاکمیت در نگاه ایشان است.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره بر نقش مردم در تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب و پیاده‌سازی اهداف انقلاب اسلامی اشاره و تاکید داشته‌ اند و امر شورا و مشورت از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و به دستور بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در جهت اهداف بلند و انقلابی و تحقق اصل هفتم و صدم قانون اساسی تأسیس شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها تبلور واقعی خرد جمعی برای اعتلا و توسعه شهرها و روستاها در حوزه مدیریت اصولی و خدمات‌رسانی هر چه شایسته‌تر به مردم در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است که در سایه تعامل و همکاری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک شوراهای شهر و روستا بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند، المانی از احترام و اکرام به شخصیت و هویت انسان و مردم ایران است.

علوی افزود: نهادی که مشورت را یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم‌گیری می‌داند و به برکت این اتفاق، نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و فضایی که در آن زندگی می‌کنند، دوچندان شد، تا از قبل آن جامعه به سوی کمال سوق داده شود و هر روز بیش از گذشته شاهد بالندگی همه‌جانبه شهر باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم به خوبی می‌داند که برای نیل به اهداف برنامه‌ریزی شده هیچ راهی جز مشارکت دادن واقعی مردم برای رفع معضلات و مشکلات در مدیریت شهری ندارد، آن‌چه امروزه توسعه و بهره‌وری خدمات شهری را تضمین می‌کند، مشارکت تمام شهروندان در فعالیت‌های شهری است که می‌تواند مشروعیت، مقبولیت و رضایت‌مندی شهروندان را برای مدیریت شهری توأمان به ارمغان آورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا