اخبار استان ها

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردم در تصمیم‌گیری‌های شوراها

محمد نادری در گفتگویی با اشاره به اینکه شورا یک نهاد جمعی تصمیم‌گیری مبتنی بر شیوه دموکراسی است و در چنین چارچوبی جایی برای تک روی فردگرایانه باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: آن دسته از افرادی که با نگرشی غیر از این به عضویت شوراها در آمده‌اند باید نگاه خود را تغییر دهند، مردم نیز باید این نکته را مدنظر داشته باشند که در انتخابات آینده شوراها افراد دارای منش شورایی را برای این نهادها انتخاب کنند.

وی افزود: درصورتی‌که بهترین قوانین برای فعالیت شوراها به تصویب برسد، افرادی با منش شورایی به عضویت این نهادها درآیند و ارتباط شوراها با سایر نهادها در بهترین سطح ممکن برقرار شود اما مردم در این مسیر جدی گرفته نشوند، بی‌شک شوراها در نیل به اهداف خود ناتوان خواهند بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لردگان تصریح کرد: همراهی و همگامی مردم با شوراها نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی است و فراهم کردن این بسترها نیز بیش از هر چیز بر عهده خود شوراها است.

وی ادامه داد: با تأسیس شوراها قدرت بخشی از نهادها کاهش یافته است و این امر منجر به ایجاد نوعی چالش حفظ قدرت بین این سازمان‌ها از یک سو و شوراها برای کسب قدرت واقعی از سوی دیگر شده است.

نادری خاطرنشان کرد: این چالش عملی با نوعی نگرش حداقل‌گرایانه و حداکثر گرایانه به قدرت شوراها همراه شده است؛ از یک سو بعضی سازمان‌های اجرایی کمترین وظایف و اختیار را برای شوراها قائل هستند و از سوی دیگر برخی اعضای شوراها آنچنان اختیارات حداکثری را برای خود متصور می‌شوند که در پرتو آن جایی برای وظایف و اختیارات سایر نهادهای قانونی کشور باقی نمی‌ماند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لردگان گفت: رفع این مشکلات ضمن اینکه با اصلاح قانون شوراها ارتباط دقیق دارد، به اصلاح ذهنیت‌های مطلق‌گرای برخی دست‌اندرکاران نهادهای اجرایی و اعضای شوراها نیازمند است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آیات صریح قرآن کریم درباره شورا و مشورت و ترغیب به آن، در تعالیم پیشوایان معصوم به‌ویژه حضرت امام علی (ع)، به این مهم از زوایای گوناگون پرداخته شده و از اصول و آداب آن به طرزی بدیع سخن گفته شده است که باید مورد مطالعه و بررسی دقیق و همه‌جانبه قرار گیرد تا خدمات‌رسانی به مردم به بهترین نحو انجام شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا