اخبار صنعت، معدن و تجارت

فلاحی: قیمت برخی خودروهای داخلی را با دلار ۵۰ هزار تومانی هم حساب کنیم، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود/ مابه‌التفاوت این قیمت به جیب چه کسی می‌رود؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سارا فلاحی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد امروز نوبت ماست که حافظان این مرز و بوم باشیم که ستون‌های ثروت آن در خون شهیدان و در راهبری‌های ولایی است. فلسفه استیضاح کمک به دولت بوده برای این‌که گلوگاه حساس آن از مدیران ناکارآمد پاک شود. هرچند در فصل استیضاح مجلس شورای اسلامی مورد آماج حملات قرار می‌گیرد اما اینها باعث نمی‌شود که ما از انجام وظیفه خود عقب نشینی کنیم.

وی ادامه داد امروز مردم منتظر هستند تا ببینند مجلس شورای اسلامی تصمیم تاریخی خود را بگیرد. کسانی که بانیان وضعیت موجود در عرصه خودروسازی هستند باید پای میز محاکمه پاسخگو باشند.

فلاحی در ادامه اظهار کرد اگر قیمت برخی از خودروهای داخلی را با دلار ۵۰ هزار تومانی نیز حساب کنیم کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود. سوال بنده این است که مابه‌التفاوت این قیمت با قیمت‌های بازار به جیب کدام نانجیبی می‌رود؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید تولید ملی را ۴۰ درصد افزایش داده‌اند بنده می‌گویم چه کسی به شما اجازه داد ۴۰ درصد به قاتلان مردم اضافه کنید. شما از تولید ملی صحبت می‌کنید این چه تولید ملی است که هرگاه دشمن فیتیله تحریم‌ها را بالا می‌برد بازار از هم می‌پاشد؟

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد تولید ملی ما تسلیحات نظامی است که در حصار تحریم‌ها، زمین، آسمان و دریا را از دشمن گرفته است نه خودروی بی‌کیفیتی که به قاتل مردم تبدیل شده است. شما از امتیازگیری نمایندگان صحبت کردید چگونه اجازه دادید سرمایه اجتماعی را فدا کنید و به هیچ جا پاسخگو نباشید. امروز صرفا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیست بلکه استیضاح همه افرادی است که از وزیران ناکارآمد حمایت می‌کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع اعلام کرد که بنده یکی از ۲۰۰۰ نفر تصمیم‌گیر در حوزه خودرو هستم، بنده می‌گویم شما که کاره‌ای نیستید چرا به صندلی قدرت تکیه زده‌اید؟ اجازه دهید مدیران کارآمد روی این صندلی بنشینند. ما مدیرانی می‌خواهیم که با بانیان وضع موجود مقابله کنند. ما کسانی را می‌خواهیم که بازار آشفته را ساماندهی کنند.

فلاحی ادامه داد همراهی ما با دولت تا جایی است که مدیران کارآمد روی کار باشند. باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم بپذیرند که ما مخالف آشفتگی بازار خودرو بوده و در مقابل مافیا قرار می‌گیریم. ما مدیرانی نیاز داریم که با مافیای خودرو برخورد کنند. این وهن جمهوری اسلامی است که با تمام قدرت که دشمنان خود را زمین‌گیر کرده است مافیای خودرو نفس آن را تنگ کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد امروز وضعیت بازار خودرو یکی از نمادهای تقلیل یا افزایش سرمایه اجتماعی است. ما بحث شخصی با کسی نداریم با کسی هم خُرده بُرده نداریم، امروز چشم مردم به مجلس است. ما باید حافظان امنیت و آرامش کشور باشیم. بازار خودرو به یکی از عوامل انهدام سرمایه اجتماعی تبدیل شده است. از رئیس جمهور می‌خواهیم با مجلس شورای اسلامی همراهی کند و این حق را به مجلس بدهد تا به دولت کمک کند تا مدیرانی توانمند و کارآمد روی کار بیایند.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا