اخبار صنعت، معدن و تجارت

ترخیص نخستین محموله وارداتی سایپا از گمرک / عرضه خودروها از هفته آینده

به گزارش سرمایه گستران، مهدی ضیغمی در حاشیه ترخیص خودروهای وارداتی گروه سایپا اظهار کرد: با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط بعد از پنج سال وقفه، اولین سری از خودروهای وارداتی، از گمرک آپرین ترخیص شد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین محموله از ۱۱۰۸ خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده است، افزود: طی روزهای آینده سری جدید خودروها وارد کشور خواهد شد و عملیات تخلیه آن‌ها در بنادر انجام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه به دلیل مشکلات ناشی از قوانین واردات خودرو که در شرایط غیرتحریمی نوشته شده بود، ترخیص خودروهای وارداتی چالش‌های متعددی داشت، افزود: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مرتبط توانستیم اولین سری از خودروها وارداتی را ترخیص کنیم و به‌طور قطع این امر باعث خواهد شد که واردات و ترخیص سایر خودروها سرعت بیشتری پیدا کند.

ضیغمی درباره قیمت خودروهای وارداتی گفت: در روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی سازمان حمایت نهایی خواهد شد و پس از آن عرضه خودروها انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه واردات خودرو تا دو ماه آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت، چرا که با مصوبه‌ای که وزیر صمت داده است، مسیر واردات خودرو تسهیل می‌شود، تصریح کرد: هفته آتی عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان آغاز خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت همچنین از ورود ۱۵۰۰ خودروی خارجی دیگر به کشور خبر داد که در حال انجام فرایند دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک است و پس از دریافت تاییدیه‌های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد.

ضیغمی افزود: این تعداد خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندای، کیا و میتسوبیشی است که به مرور عرضه خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا