تیتر دو

ایران و ایتالیا ۷ سند همکاری امضا کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا  ، این اسناد در دو بخش دولتی و خصوصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.
از جمله اسناد امضا شده می توان به یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همکاری صنعتی، بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چهارچوب همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا اشاره کرد.
یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت انی و شرکت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت فرودگاه های ایران و شرکت فرودگاه های میلان ایتالیا و یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کارگاز سیستم ایران و شرکت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی است که بین ایران و ایتالیا امضا شد.
همچنین سند همکاری در زمینه برپایی نمایشگاه های بین المللی امروز بین ایران و ایتالیا به امضا رسید.
نخست وزیر ایتالیا بامداد امروز – سه شنبه- برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و ساعاتی پیش مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت.
رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ایتالیا پس از مراسم استقبال رسمی در مذاکرات هیات های عالی رتبه دو کشور شرکت کردند.
بر اساس این گزارش، یک هیات بزرگ ۲۵۰ نفری سیاسی و اقتصادی با دستور کار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پساتحریم نخست وزیر ایتالیا را در سفر به تهران همراهی می کنند.
علاوه بر دیدار با رییس جمهوری؛ دیدار و گفت و گو با دیگر مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در دوران پسا تحریم و حضور فعال شرکت ها و سرمایه گذاران ایتالیایی در ایران از اهداف سفر رنتزی بیان شده است.
وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شرکت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «کنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شرکت های کوچک و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این کشور را در سفر به تهران همراهی می کنند.
تبادل هیات های دولتی و تجاری میان دو کشور نیز در سال ۱۳۹۴ افزایش چشمگیری داشت. آغاز فرآیند برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران در نتیجه مذاکرات هسته ای و توافق نهایی، صاحبان صنایع در ایتالیا را امیدوار کرده است تا به جایگاه پیشین خود به عنوان نخستین شریک تجاری ایران در اروپا بازگشته و آلمان را پشت سر بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا