شهر و جامعهعناوین اخبار

از احیای موقوفات حاج محمد رفیع خوانساری تاتجمع بزرگ سوگواران امام صادق(ع) در جوار امامزاده محمود(ع) کوهپایه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن بخشی از موقوفه محمد رفیع خوانساری در حریم رودخانه خوانسار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با شهرداری خوانسار تفاهم نامه ای را منعقد کرد که براساس آن قسمتی که از این موقوفه در حریم رودخانه قرار دارد آزاد سازی شود و غرامت آن را شهرداری به موقوفه پرداخت نماید.

وی در ادامه افزود: شهرداری خوانسار نیز مبلغ ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به موقوفه غرامت پرداخت کرد که این هزینه در راستای توسعه و عمران این موقوفه هزینه می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه بیان کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در حال پی گیری جهت اخذ مجوز لازم از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان می باشد تا پروژه ساخت و احداث ۶ باب واحد تجاری از محل غرامت دریافت شده در طبقه فوقانی این موقوفه را آغاز نماید.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی ادامه داد: احداث این واحدهای تجاری در مساحت ۱۴۰ متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود که این امر زمینه را جهت اجرای هرچه بهتر امینانه نیات واقف نیک اندیش را محیا می نماید.

حفر چاه آب امامزاده اسحاق(ع) اردستان به اتمام رسید

طی مراسمی در هفته دولت بهره برداری از چاه آب امامزاده اسحاق(ع) اردستان آغاز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: پس از پی گیری های مداوم مجوز حفر چاه آب برای امامزاده اسحاق(ع) اخذ و طی عملیاتی این چاه آب حفر شد.

وی در ادامه افزود: عمق این چاه آب ۱۰۰ متر می باشد که ۲۰ لیتر بر ثانیه آب از آن برداشت می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه خاطر نشان کرد: حفر این چاه آب در راستای زیر کشت بردن ۲۷ هکتار زمین زراعی است که این زمین متعلق به آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه ایجاد درآمد و تامین قسمتی از هزینه های آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم است که بهره برداری از این چاه آب به صورت رسمی و طی آیینی در هفته دولت صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: نسب این امام زاده جلیل القدر به روایت معتمدین روستا به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده اسحاق (علیه السلام) در فاصله ۳۹ کیلومتر اردستان و ۱۵۰ کیلومتری اصفهان واقع در روستای خوش آباد  موغار و در دل صحرا، واقع شده است.

تجمع بزرگ سوگواران امام صادق(ع) در جوار امامزاده محمود(ع) کوهپایه

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواران ششمین امام شیعیان در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید محمود(ع) جزه کوهپایه تجمع می کنند.

بر پایه این گزارش ، حسن رفیعی اظهار داشت: ویژه برنامه شهادت رئیس مذهب تشیع به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید محمود(ع) جزه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه همراه با تجمع بزرگ عاشقان اهل بیت(ع) و همچنین حضور هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری جمعه شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه کوهپایه در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در این مراسم آیت ا… طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به همراه حجت الاسلام و المسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه حضور خواهند داشت که طی آیینی از ضریح جدید و مشجع این امامزاده واجب التعظیم نیز رونمایی خواهد شد.

حسن رفیعی در ادامه گفت: نماز جماعت مغرب و عشاء نیز به امامت آیت ا… طباطبایی نژاد در جوار حرم مطهر این امامزاده بزرگوار برپا می شود و در ادامه نیز وی برای کلیه حاضران و زائران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان افزود: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و آستان مقدس امامزاده سید محمود(ع) در بخش کوهپایه، روستای جزه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا