اخبار استان ها

بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران

محسن مظاهری در گفتگویی از اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت گردشگری تیران و کرون در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کرده‌اند که بخش عمده‌ای از این بازدیدها به حوزه طبیعی و طبیعت‌گردی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی و تاریخی نیز مورد استقبال بوده است، افزود: بقاع متبرکه و مساجد تاریخی تیران و کرون محور گردشگری فرهنگی هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی، گردشگری و معنوی این مراکز، اقبال عمومی برای حضور در این اماکن وجود دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون ادامه داد: بازدید از مراکز تولید و بازارچه‌های صنایع دستی نیز وجود دارد که منجر به خرید و شناسایی ظرفیت‌های فعال در این حوزه شده است.

مظاهری با بیان اینکه گردشگری طبیعی در این خطه مرسوم است، خاطرنشان کرد: جذابیت‌های طبیعی مثل چشمه‌های آب، کوهستان‌های سرسبز، سدهای خاکی و مناطق کشاورزی موجب شده است تا مسافران حتی توقفی کوتاه داشته باشند و از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در مدت هفت روز نوروز در تیران و کرون اقامت داشته‌اند که بخش عمده آن در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون اسکان در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی، مراکز خدمات بین راهی و مراکز امدادی را از دیگر موقعیت‌های توقف و استراحت بیش از یک شب این شهرستان معرفی کرد.

مظاهری اضافه کرد: با توجه به بارش باران و برف در ارتفاعات این شهرستان اسکان اضطراری در پایگاه هلال‌احمر انجام شد.

وی با اشاره به برپایی دو ایستگاه امنیت و سلامت گفت: یکی از این ایستگاه‌ها در محل روستای تاریخی جاجا همراه با برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا