پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شایعه وجود الکل در برخی آدامس های مجوزدار تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از سازمان غذا و دارو، نسترن محمدی با تکذیب شایعات وجود الکل در برخی آدامس های مجوزدار در فضای مجازی گفت: شرکت مربوطه مجوز خود را از سازمان غذا و دارو اخذ و تمدید کرده و این سازمان ضوابط لازم را درمورد این فرآورده، اعمال کرده است.
وی افزود: عموما تمدید مجوز شرکت ها پس از بررسی سابقه شرکت، محصول و مستندات و مدارکی که از طرف کارخانه تولید کننده ارائه می شود، صورت پذیرفته و پس از انجام آنالیز های لازم درمورد آن تصمیم گیری می شود.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: آدامسی که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد بصورت رسمی از ترکیه وارد می شود و حساب آن از آدامس های قاچاقی که هم از نظر بهداشتی زیر سئوال است و هم ممکن است مشکل حلیت داشته باشد، جدا است.
محمدی گفت: بهتر است که مصرف کنندگان فرآورده های غذایی هنگام خرید اینگونه محصولات به شماره پروانه ورود بهداشتی که بر بسته بندی آن درج شده، توجه کرده و از پذیرفتن محصولات فاقد مجوز جدا خوداری کنند.
وی، امکان وجود آدامس های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانسته و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.
اجتمام ** ۹۱۸۵ ** ۱۰۷۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا