اخبار استان ها

از دیدارهای قدیمی‌ها و جدیدترها که تازه شد تا نقل‌ها و نقدها برای حال خوب نصف جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عصر یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه است و یکی از باشگاه‌های شهرداری اصفهان میزبان یک نشست صمیمانه و منحصر به فرد شده است.

قرار شروع جلسه ساعت ۱۶:۳۰ است، اما دیدارهایی که بعد مدت‌ها تازه می‌شود، ساعت مقرر را نیم ساعت به عقب می‌کشاند و ۱۷:۰۰ که می‌شود دیگر اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان دور میز گفت‌وگو آماده شروع جلسه می‌شوند.

«نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان» عنوان برنامه‌ای است که امروز به همت و خلاقیت اعضای شورای ششم و به مناسبت روز شوراها برگزار شد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان که به نوعی میزبان جلسه به شمار می‌رود از مهمانان استقبال می‌کند.

امیراحمد زندآور و فتح‌الله معین از اولین مهمانانی هستند که خودشان را به جلسه هم‌اندیشی رساندند. سردار کریم نصر اصفهانی هم خودش را به جلسه رساند و او هم از اولین حاضران جلسه بود.

با پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا نشست به‌طور رسمی آغاز شد.

محمد نورصالحی دقایقی را به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در دوره ششم اختصاص داد و پس از آن جلسه را برای اداره به سخنگوی شورا، علی صالحی، سپرد.

چهره‌های زیادی در جلسه غایب بودند که با گذشت چند دقیقه از آغاز نشست، کم کم خودشان را به جلسه رساندند. کوروش محمدی یکی از این افراد بود که با ورود به سالن در همان صندلی‌های ابتدایی نشست و دقایقی بعد ابوالفضل قربانی هم خودش را به جلسه رساند و با نشستن کنار محمدی، شروع به خوش و بش و صحبتی کوتاه با او کرد.

چهار ساعت با نمایندگان مردم در ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان

بزرگ‌ترهای جمع که در جایگاه روبه‌رو نشسته بودند، به دعوت علی صالحی شروع به صحبت کردند. سخنگوی شورای ششم سقف زمان صحبت را به آن‌ها اعلام کرد و عبدالله کوپایی، عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان اولین سخنران نشست هم‌اندیشی شد.

پس از کوپایی سایر مهمانان و متقاضیان شروع به صحبت کردند. عباس حاج‌رسولی‌ها، قدیمی‌ترین عضو و نماینده تمام ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان و حلیمه قسوری، عضو شورای دوم برای جمع از خاطراتشان از سال‌های مسئولیت گفتند.

سیدناصر رضوی صحبت‌هایش را متفاوت با دیگران آغاز کرد و بلافاصله شروع به خواندن قرآن کرد. حاضران که تا پیش از آن گاهی دو به دو با یک‌دیگر صحبت می‌کردند، با شنیدن آوای خوش قرآن به رضوی خیره شدند، آیاتی که می‌خواند از رفتار خوش با مردم می‌گفت و مردم‌داری را تحسین می‌کرد.

جلسه از آنچه که از قبل تصور داشتند طولانی‌تر شد و هنوز افرادی در لیست باقی مانده بودند که نوبت برای صحبت به آن‌ها نرسیده بود که حجت‌الاسلام مهروی‌پور با خداحافظی از جمع جدا و از سالن خارج شد. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که صدای اذان در سالن پیچید.

نورصالحی از جمع حاضر در نشست درخواست کرد که نماز جماعت را با هم بخوانند و دوباره به سالن بازگردند که این درخواست با موافقت حاضران جلسه همراه شد و یکی یکی به قصد نماز از سالن خارج شدند.

چهار ساعت با نمایندگان مردم در ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان

وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در جلسه به وجود آمد و بعد از نماز دوباره نورصالحی اولین چهره‌ای بود که خودش را به سالن رساند.

امیر سامع دوشادوش سیدکریم داوودی وارد سالن شد و در همان حین از او پرسید که شهر را چگونه می‌بینی و او در پاسخ گفت: انگار موتور زیباسازی شهر تازه روشن شده است.

حاضران در سالن منتظر دیگر همراهان خود شدند تا به سالن بازگردند و جلسه را آغاز کنند و پس از چند دقیقه جمع تکمیل شد.

پس از نماز نوبت شورای ششمی‌ها رسید و آن‌ها هم در صحبت‌هایشان به سوالات ادوار و قدیمی‌ترها پاسخ دادند و هم از دغدغه‌هایشان برای شهر گفتند.

ساعت از هشت هم گذشته بود که سرانجام صحبت‌ها تمام شد و جمع راضی به اتمام اولین نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شد؛ حسن ختام این جلسه قابی بود که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در شوراها، از مردان و زنان ۶۰-۷۰ ساله شورای اول گرفته تا جوانان دهه هفتادی و شصتی شورای ششم، ثبت شد.

چهار ساعت با نمایندگان مردم در ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا