مسکن و عمران

توافق ایران و سوریه برای توسعه‌ روابط اقتصادی و زیربنایی – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از وزارت راه وشهرسازی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دمشق در دیدار و مذاکره با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اعلام کرد: از روز گذشته هشت کمیته مجزا در حوزه‌های مختلف همکاری دو کشور برای بررسی مسائل و نهایی کردن تفاهم نامه‌های مشترک تشکیل شده است.

بذرپاش یادآور شد: تبادل مستقیم بانکی ومراودات مالی زمینه ساز رونق فعالیت‌های اقتصادی طرفین می‌باشد و در آینده می‌توان با ایجاد بانک مشترک نیز به تسهیل این امر کمک شایانی کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به نشست روز گذشته با بخش خصوصی و تجار ایرانی و سوری که با مشارکت گسترده فعالان اقتصادی برای اولین بار در این سطح برگزار شده است تصریح کرد: شنیدن مشکلات آنها بسیار مهم بود و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور می‌تواند در رفع این مشکلات مؤثر باشد که این امر در نهایت منجر به رشد و توسعه هر دو کشور می‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر امکان ارائه خدمات فنی هوانوردی به ویژه نگهداری و تعمیرات هواپیما توسط ایران نیز تأکید کرد.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در مذاکره با مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران در دمشق، ضمن تقدیر از همراهی دولت و ملت ایران در طول سال‌های مختلف علی الخصوص سال‌های سخت

سپری شده در کشور سوریه از آمادگی سوریه برای واگذاری پروژه‌های در حوزه‌های مختلف به شرکت‌های ایرانی و تعیین خط اعتباری خبر داد.

وی با اظهار امیدواری از فرآیند مذاکرات در حال انجام در کمیته‌های تشکیل شده گفت: دولت سوریه اهتمام ویژه ای اجرایی نمودن تفاهم نامه‌ها خواهد داشت و از ایجاد مسیر مناسب‌تر تبادلات بانکی دو کشور حمایت می‌کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا