تکنولوژی

فالکون هوی ۳ ماهواره به مدار زمین برد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از اسپیس، این موشک پس از چند روز تاخیر به دلیل وضعیت نامساعد آب وهوا و همچنین لغو عملیات در دقیقه آخر در ۲۸ آوریل، بالاخر ساعت۰۰:۲۶ بامداد امروز به وقت گرینویچ ازمقر فضایی کندی واقع در ایالت فلوریدا آمریکا به فضا رفت. البته اسپیس ایکس دلیل لغو عملیات در ۲۸آوریل را اعلام نکرده است.

ماموریتی که بامداد امروز انجام شد، طولانی مدت است؛ ماهواره ها حدود ۴.۵ ساعت پس از پرتاب ، طی بازه ای ۱۳ دقیقه ای آزاد می شوند.

محموله اصلی این عملیات ماهواره پهنای باند ۶۴۰۰ کیلوگرمی ViaSat-3 Americas است که شرکت «ویاست » در کالیفرنیا آن را راهبری می کند.

آتیکوس وادرا یکی از مهندسان اسپیس ایکس در این رابطه می گوید: تخمین زده می شود ViaSat-3 پر ظرفیت ترین ماهواره جهان و بزرگترین ماهواره الکتریکی جهان باشد که به فضا پرتاب شده است.

ماهواره دوم یک ابزار ارتباطی به نام Arcturus است که شرکت « آسترینز اسپیس تکنولوژیز» در سن فرانسیسکو آن را راهبری می کند. هرچند وزن ماهواره فقط ۳۰۰ کیلوگرم است، اما بسیار قدرتمد است و می تواند داده هایی تا۷.۵ گیگابیت برثانیه برای آلاسکا و مناطق اطراف آن انتقال دهد.

محموله سوم فالکون هوی یک کیوب ست به نام GS-1 است که شرکت «گراویتی اسپیس» در واشنگتن آن را راهبری می کند. ماموریت اصلی کیوب ستمذکور فراهم کردن ارتباطات برای کاربردهای اینترنت اشیا است، هرچند ابزار مذکور فعالیت های دیگری در مدار زمین نیز انجام می دهد.

فالکون هوی شامل سه قسمت اول موشک فالکون۹ اسپیس ایکس است که به هم متصل شده اند. روی بوستر مرکزی قسمت بالا و محموله ها قرار می گیرند. این موشک در فوریه ۲۰۱۸ رونمایی شد .

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا