اخبار استان ها

فرصت شهرداری برای مالکان مشمول حکم تخریب ملک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ابوالقاسم محی‌الدینی پیش از ظهر امروز _ دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه _ در نشست بودجه شهرداری یزد، اظهار کرد: امسال فرصت ویژه‌ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای افرادی که ساختمان‌هایشان تا پایان سال ۱۴۰۰ حکم تخریب گرفته بوده، ایجاد شده است

وی افزود: برای این افراد فرصت مجددی در نظر گرفته شده است که تا پایان دی‌ماه امسال با مراجعه به شهرداری، پس از بررسی‌هایی که انجام می‌شود و در صورت نداشتن مشکل، حکم تخریب آنها به جریمه تغییر کند.

شهردار یزد با بیان اینکه بعضی از ساختمان‌ها حکم تخریبشان تغییر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که تجاوز به گذر یا ملک همسایه و پیش‌آمدگی نداشته باشد یا در جریان تخریب، باغ به ملک تبدیل نشده باشد، اما حکم تخریب برای آنها صادر شده است می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند.

محی‌الدینی گفت: کارشناسان شهرداری پس از بررسی استحکام بنا، براساس آنچه که در قانون دیده شده جریمه لازم را صادر کرده است و اشخاص می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا ملکشان تخریب نشود.

وی افزود: برخی افراد حدود ۲۰ یا ۳۰ سال پیش حکم تخریب برای ملکشان صادر شده است و در حال حاضر می‌توانند این حکم را به جریمه تبدیل کنند.

شهردار یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان تغییر حکم تخریب به جریمه در حال اجرا است، توصیه می‌کنیم افرادی که تمایل به استفاده از آن را دارند حضور خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا