اخبار استان ها

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها خواسته مردم چهارمحال‌وبختیاری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _ دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به پیگیری مطالبات مردمی توسط اعضای شورای اسلامی استان، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری اعلام کرد مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد تأسیسات فاضلاب شهرهای دشتک، گهرو، شلمزار، دستنا، ناغان، چلگرد، باباحیدر و روستاهای جعفر آباد، سلم، کران به تصویب رسیده و در سال جاری عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفته شد به شوراهای اسلامی روستاهایی که با مشکل قانونی از بابت اختصاص قیر مواجه هستند، درخواست‌ها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارسال شود تا همکاری لازم انجام شود و پیگیری مسکن ملی شهر یان‌چشمه و بهسازی ورودی روستای حیدری از توابع شهرستان بن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری درباره سایر مصوبات جلسه تصریح کرد: تأمین آب شرب پایدار برای شهر کاج و منطقه میانکوه، رفع مشکل کنتور خوانی آب در روستاها به‌منظور جلوگیری از تحمیل هزینه‌های هنگفت قبض آب در شهرستان کیار، اختصاص و تکمیل طرح فاضلاب شهر اردل، موضوع تخصیص و انتقال آب به طرح ۹۷ هکتاری روستای ریگک و دشت اردل از توابع شهرستان اردل، صدور حواله قیر برای ۲۱ روستا در شهرستان خانمیرزا، احداث اورژانس و ساختمان هلال احمر در سه‌راهی چم‌زین و چلوان، جابجایی روستای سید محمد از توابع شهرستان لردگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جلسه تصویب و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گرفت.

وی ادامه داد: به‌منظور جبران خسارت به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله در شهر دشتک و منطقه میانکوه پیگیری‌های لازم از طریق ستاد بحران کشور صورت پذیرفته است که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی جهت بازسازی آن مناطق آغاز می‌شود.

سلیمانی با اعلام مطالبه مردمی مبنی بر تکمیل فاضلاب شهرها و بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌ها و افزایش اعتبار اصلاح شبکه‌های آب گفت: تأمین آب پایدار در بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و زیست‌محیطی از خواسته‌های شهروندان چهارمحال‌وبختیاری است.

وی با تاکید بر لزوم تجهیز شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان به امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات خاطر نشان کرد: در این صورت روند توسعه مناطق شهری و روستایی استان تسریع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در نظام‌های سیاسی دنیا مشارکت مردم در سیاست از طریق نهادهای واسط بین دولت و مردم است، تصریح کرد: اگر بهترین دولت‌ها و باکارآمدترین سیاست‌ها را داشته باشیم تا حلقه واسط و ارتباط بین دولت و مردم شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا