پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

فروش مجمسه های تقلبی/کشف بیش از ۱۹۰کیلو موادمخدر/سرقت اینترنتی توسط شاگرد مغازه /سرعت زیاد عامل تصادف مرگ بار اصفهان /پوشش زنان، از نگاه اندیشمندان غرب و شرق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت چندین شهروند مبنی بر اینکه سه فرد با ترفند فروش مجسمه های طلا مبالغی را از آنها سرقت کرده و متواری شده اند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

 وی افزود: در بررسی پلیس مشخص شد این افراد از ۶ نفر به ترتیب مبالغ دو میلیارد ریال ،۴۰۰ میلیون ریال ، ۲۵۰ میلیون ریال، ۵۰۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال و ۲۰۰ میلیون ریال با ترفند فروش مجسمه های طلا زیر قیمت بازار کلاهبرداری کرده اند .

سردار آقاخانی بیان داشت : کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند هر سه سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کنند.

 این مقام انتظامی افزود: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به کلاهبرداری مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

 آقاخانی اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه کلاهبردار جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در زمینه کشف ابعاد بیشتر کلاهبرداری این افراد در دست بررسی می باشد خاطر نشان کرد، کلاهبرداران طی تماس با شاکیان اعلام می کردند تعدادی مجسمه طلا و زیر خاکی پیدا کرده اند و آنها را زیر قیمت بازار می فروشند و پس از کسب اطمینان، مشتریان خود را پای قرار می کشانده و پس از ضرب و شتم ،وجوه نقد آنها را سرقت و متواری می شدند که به همه مردم توصیه می شود فریب این افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و به تماس ها و پیامک های اغواگرانه توجهی نکنند و همچنین افرادی که از آنها به این شیوه کلاهبرداری شده می توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع درخیابان قائمیه مراجعه کنند.

داغ گوشی های همراه بر دل رانندگان

**اعمال قانون بیش از ۴۶ هزار راننده در جاده های اصفهان به دلیل استفاده از تلفن همراه

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از اعمال قانون بیش از ۴۶ هزار راننده متخلف به دلیل استفاده از تلفن همراه خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در خصوص میزان اعمال قانون رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می کردند گفت: در سال ۹۵ تعداد ۴۶ هزار و ۹۲۴ راننده متخلف به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سطح جاده های استان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه اصفهان خاطر نشان کرد: تخلف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به عنوان یکی از تخلفات حادثه ساز از سوی پلیس شناخته شده و براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی جریمه آن در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر در کلان شهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، سایر شهرها ۸۰ هزار تومان، روستاها و راه های روستایی ۴۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در سرعت بالای ۶۰ کیلومتربرای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

سرهنگ پور قیصری استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یکی از مصادیق عدم توجه به جلو راننده عنوان کرد و اظهار داشت: این کار باعث بروز حوادث ناگواری همچون برخورد با خودروی جلویی و یا برخورد با شی ثابت در جاده ، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی آن می شود چرا که فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است نمی تواند تمام حواس خود را به راه معطوف نماید و به همین جهت کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارت جبران ناپذیر می شود.

رئیس پلیس راه استان ۴۴ درصد وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته در سطح جاده های استان را ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان عنوان کرد و گفت: با توجه به جذابیت های شبکه های اجتماعی موبایلی و افزایش کارکردن با آنها توسط افراد در حین رانندگی میزان تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو نیز به طور چشمگیری در حال افزایش است .

این مقام مسئول عنوان داشت: باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد و رانندگان نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنند و بدانند که فردی که در حال رانندگی است فقط باید تمام حواس خود را به جلوی خود معطوف کرده و از مشغول کردن همزمان خود با کارهای دیگر برحذر باشد.

**کشف بیش از ۱۹۰کیلو مواد افیونی در عملیات مشترک پلیس اصفهان و فارس

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۹۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد افیونی در عملیات مشترک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و فارس خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در حال انتقال محموله مواد افیونی با یک دستگاه سواری پژو آر دی به استان فارس است .

وی ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در این خصوص وارد عمل شده و موضوع را به پلیس فارس اطلاع دادند. ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیزخودروی سوداگران مرگ را در یکی از ورودی های این استان شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ حسینی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۷۴ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش و ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان با اشاره به دستگیری دو سوداگر مرگ در این عملیات خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه جولان و سرکشی به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با آنها برخورد قاطع و قانونی می کند.//

**شاگرد مغازه سارق اینترنتی از آب درآمد

شاگرد مغازه ای که از اعتماد صاحب مغازه سوءاستفاده کرده بود و از حساب او به صورت غیر قانونی برداشت کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس بصورت اینترنتی مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با توجه به اینکه سرقت بصورت اینترنتی بوده لذا کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز و سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه سارق شاگرد مغازه بود بیان داشت:متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان کرده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان جهت پیشگیری از وقوع جرائم مالی به شهروندان توصیه کرد:

اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید .

سعی کنید امور بانکی خود را به دیگران محول نکنید.

از رمز بانکی خود به خوبی محافظت نموده و از نوشتن آن برروی کارت اجتناب نمایید.

تراکنش های مالی خود را با فعال کردن سیستم پیامک حساب بانکی کنترل نمایید.

*یک کشته و یک مجروح نتیجه تخطی از سرعت مطمئنه

رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت پیکان در محور “نائین-زفره” و فوت سرنشین و مجروحیت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگون شدن یک دستگاه وانت پیکان در محور “زفره ” این شهرستان مطلع وبه محل اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی راننده وانت پیکان مجروح و سرنشین آن جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم .

**کشف بیش از ۳۴ کیلو تریاک در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف مقدار ۳۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان برخوار باخبر شدند فردی اقدام به توزیع مواد افیونی در این شهرستان می کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت .

 وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل زندگی وی بازرسی بعمل آمد که مقدار ۳۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک کشف شد.

 این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**پوشش زنان، از نگاه اندیشمندان غرب و شرق

برخی از روانشناسان غرب و شرق در تائید این مطلب که حجاب و پوشش زن، فطری است، از وجود حیاء در نهاد انسان نام می برند که به دو صورت بازدارنده و هدایت کننده ایفای نقش می کنند.

نظریه زیست شناسان در مورد حجاب و پوشش

برخی از زیست شناسان به وجود نوعی احساس حیاء و خجلت در جنس ماده اشاره می کنند و منشاء حشمت و حجاب زنان را نیز همان احساس حیاء می دانند.

 دکتر فخری فیزیولوژیست مصری چنین می گوید: ریشه و مبدأ حجاب، همان احساس حیا و خجلت است، زیرا انسان از آن جهت که از چیزی احساس حیاء می کند، از ظهور آن نیز دیگر مردمان دوری می ورزد و از همین احساس حیاء پوشاندن و حجاب سرچشمه می گیرد.

مردودی معتقد است که در طبع زنان در مقابل شهوت و جاذبیت جنسی حیاء و امتناع نیز به ودیعت نهاده شده است که در هر زنی کم و بیش وجود دارد، بدون شک این غریزه امتناع و فرار در جنس ماده حیوانات دیگر نیز ظهور دارد ولی در جنس ماده انسان بیشتر و شدیدتر است و این شدت به وسیله وضع غریزه حشمت و حیاء در روان او افزون گذشته است.

 ویل دورانت می گوید: شرمگینی خاص نوع انسان نیست و شباهت آشکاری دارد به کراهت حیوان ماده از جفت شدن در غیر فصل جفت گیری یا خارج از حد متعارف آن و مسلماً شرمگینی نیز از همین مسئله نشأت گرفته است.

نظریه روانشناسان در مورد حجاب زنان

برخی از روانشناسان در تأئید این مطلب که حجاب و پوشش زن فطری است، از وجود حیا در نمهاد انسان نام می برند که به دو صورت بازدارنده و هدایت کننده ایفای نقش می کند.بدین سان از نظر انان، حیا تعدیل کننده غرایز و ضامن اجرای بسیاری از قوانین اجتماعی – اخلاقی است.

 مردودی معتقد است: غریزه حیا در انسان، غریزه ای طبیعی است. در جسم انسان اعضا و اجزایی وجود دارد که خداوند متعال او را به پوشش و اختفای آنها برانگیخته است و همین تمایل موجب شده است که انسان از همان ابتدا برای جسم خود نوعی لباس انتخاب کند.

 روانشناسان معتقدند که حیا با آفرینش زن به هم آمیخته است و تغییرات جسمی دوران بلوغ که معمولاً با بروز حالات روحی و روانی مختلفی همراه است عامل درونی حیا را به نمایش می گذارد.

 برخی از روانشناسان ریشه حیا و پوشش زنان را تدبیر هوشمندانه فطری او برای جذابیت بیشتر خویش معرفی کرده اند.

 شوپنهاور در کتاب طبایع زنان می گوید: حیای زن در اثر آن معاهده سری است که بین زنان هست برای زیاد کردن قیمت خود و وادار نمودن مرد به اقتران (نزدیک شدن ) به آنها.

 دیدگاه جامعه شناسان در خصوص پوشش زنان

از آنجاکه انسانی موجودی است اجتماعی و به تعبیر دیگر «مدنی الطبع» جامعه شناسان حجاب و پوشش زن را مقتضای طبیعی جامعه بشری معرفی کرده اند.

مونتسکیو در کتاب روح القوانین می نویسد: قوانین طبیعت حکم می کند زن خوددار باشد. زیرا مرد با تهور آفریده شده است و زن، نیروی خوددااری بیشتری دارد. بنابر این تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند.

 در کتاب زن از نظر حقوق اسلامی آمده است:

 لزوم پوشش زن در برابر مردان، یکی از امور طبیعی است زیرا با ثابت بودن این اصل که هرچه زن به تقوا و عفاف و پرهیزکاری از هرگونه اعمال مخالف عفت مایل تر باشد اساس زندگی خانوادگی مستحکمتر و در نتیجه، سعادت و رفاه اجتماعی کاملتر خواهد بود.

 جای تردید باقی نمی ماند که زنان موظفند به منظور جلوگیری از شیوع زنا و تحریک احساسات پست شهوی، با لباس ساده خود را بپوشانند و هنگام معاشرت با مردان و بیرون رفتن از منزل و شرکت در مجالس از پرده دری خودداری نمایند.

 در این نکته که پوشش و حجاب زن و عفت او در جامعه موجب استحکام و استواری جوامع بشری و در نتیجه پیشرفت های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی میسر خواهد گشت شکی نیست.

 نظریه استاد شهید علامه مرتضی مطهری در خصوص حجاب زنان

حیا و عفت و ستر و پوشش، تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود وحفظ موقعیت خود در برابر مرد بکار برده است، زن با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمی تواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده زور و بازوی مرد بر نمی آید و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازی یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است.

وقتی که زن مقام و موقعیت خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را در برابر خود دانست همانطور که متوسل به زیور و خودآرائی و تجمل شدکه از آن راه، قلم مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگهداشتن خود از دسترس مرد نیز شد.

 دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و در نتیجه مقام و موقعیت خود را بالا برد.

 از نظر اسلام محدودیت کامیابی های جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع، از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند، و از جنبه خانوادگی سبب تحکم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین می گردد، و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفاء نیروی کار و فعالیت اجتماع می گردد، و از نظر وضع زن در برابر مرد سبب می گردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود.

منابع:

۱-استاد شهید مرتضی مطهری، مسئله حجاب، انتشارات صدرا ، تیرماه ۱۳۷۶

 ۲-مجموعه سخنرانی کنفرانس زن، حجاب و آزادی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، پائیز ۱۳۶۹

۳-حجاب از نگاه دیگران ، نشریه سروش بانوان، شماره ۱۹ ، بهمن ۱۳۸۰

سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا