اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

سرمایه گذاری مشترک ۶٫۲ میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی

امیر خرمی شاد در این رابطه گفت : تاسیس شرکت مشترک میان سازمان ایمیدرو و شرکت دانیلی (DANIELI) در ایران که ۶۰ درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و ۴۰ درصد مربوط به ایمیدرو است، در سفر سال گذشته به این کشور تفاهم شد.
به گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، این شرکت که با نام معدنی و فلزی ایران وایتالیا ثبت شده و کارهایش در حال انجام است، از مرحله کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت ۶٫۵ میلیون تن کار را دنبال خواهد کرد.
وی تصریح کرد: گزارش کار فعالیت شرکت یاد شده که نهایی شود، مطالعه فنی ومالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود.
خرمی شاد، تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت ۳۵۰هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ ۱٫۷۳ میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق ۹۰۰ مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملکردی ایمیدرو برشمرد.
معاون ایمیدرو تاکید کرد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود.
وی گفت: پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری ۱٫۷۳ میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشارکت کند که در این حوزه کارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شرکت مشترک و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.
خرمی شاد خاطرنشان ساخت: ایران و ایتالیا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اکنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها کامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: برخی فاینانس ها که مورد تفاهم با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است.
خرمی شاد یادآورشد: توسعه نورد گرم فولاد مبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش کل یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.
به اساس این گزارش ، سفر روحانی به کشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یک هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای ۱۷ قرارداد به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد یورو منجر شد.
همچنین هیات ۳۱۰ نفره ایتالیا ۱۹ بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی کشور برگزار کردند.
ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال ۲۰۱۵ میلادی حدود یک میلیارد یورو اعلام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا