شهر و جامعهعناوین اخبار

موضوع اشتغال و مهارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است/توسعه مهارت آموزی با استفاده از مدل های نوین به ویژه بازاریابی

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، نشست شورای هماهنگی مدیران مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار گردید.

در این نشست غلامعلی قادری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان، گزارشی از هم افزایی های صورت گرفته بین دستگاه های ذیل وزارت متبوع ارائه داد.

سازگارنژاد گفت: اشتغال دغدغه ملی و استانی است که اگر بخشی از آنها نیاز به مهارت داشته باشد وظیفه جدی داریم که به آنها بپردازیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در بحث مهارت آموزی باید به دو محور توجه ویژه داشت که نخست فقدان ریزش نیروی انسانی حاضر در بازار کار و دوم ارائه مهارت های لازم به نیروی انسانی فاقد کار مهارت است تا توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.

وی افزود: استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت های ویژه ای در بخش گردشگری در حوزه خدمات می تواند اشتغال آفرین باشد.

سازگارنژاد بیان داشت: اگر همه ما موضوع اشتغال و مهارت را یکی از مهم ترین کارها بدانیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این یک فرصت تاریخی است که باید از آن استفاده کنیم و تعداد بیکاران استان اصفهان را کاهش دهیم، لذا همه مجموعه ها باید در کنار یکدیگر به حل مشکلات موجود کمک نمایند.

توسعه مهارت آموزی با استفاده از مدل های نوین به ویژه  بازاریابی :

براساس این گزارش ،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای و نماینده مربیان دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات مراکز آموزشی بحث و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه نماینده رؤسای مراکز آموزشی در زمینه مسائلی از قبیل: افزایش کیفیت دوره های برگزار شده در کرج، واگذاری کارگاه های آموزشی مراکز  به اصناف و اتحادیه ها، جایگاه مراکز علمی کاربردی و ارتباط آنها با مراکز، وضعیت مربیان حق التدریس و معیشت کارکنان مطالبی را بیان نمود.

در ادامه نماینده مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، مباحثی از جمله حل مشکلات آزمون های الکترونیکی، کیفیت بخشی به سئوالات و کتاب های آموزشی و منابع آزمون، انعطاف سیاست های سازمان و … مطالبی را مطرح نمودند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست افزود: توسعه مهارت آموزی با استفاده از مدل های نوین به ویژه بازاریابی در اولویت کار مراکز آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.

سازگارنژاد بیان داشت: جامعه ما نیازمند مهارت بوده و به روزرسانی مهارتها و همچنین  به استاندارد رساندن سازمان که نیازمند سرمایه گذاری برای توسعه است از اهمیت ویژه برخوردار می باشد.

وی افزود: همه تلاش ما بر این است که وضعیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را بهتر کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا