پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل از بانو علوی همایونی عرصه بروز توانمندی‌ بانوان اصفهان را فراهم می‌کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری همایش ویژه «همایونی آراسته به علم امین» با محوریت تجلیل از بانو علوی همایونی شاگرد برجسته بانو مجتهده امین (ره) اظهار کرد: حاجیه خانم علوی همایونی، نمونه بارز زنانی هستند که زندگی خود را با ایثار و گذشت در ساحَت‌های مختلف، معنا می‌بخشند و با توجه به نگرش والای رهبر معظم انقلاب به موضوع سبک زندگی و تأکیدات معظم‌له به اصلاح این مقوله مهم، ایشان یکی از الگوهای برجسته در این زمینه به شمار می‌آیند.
وی با بیان اینکه اولین حوزه علمیه بانوان کشور در سال ۱۳۴۴ شمسی با نام مکتب فاطمه با امتیاز بانو مجتهده امین و با همت ایشان تأسیس شد، ادامه داد: ایشان بانویی فعال در عرصه ترویج علوم و معارف دین در اجتماع و وقف و امور خیر و از حافظان فرهنگ و معارف دین هستند که نقش قابل توجهی در احیاء، پاسداری و حفظ بخش مهمی از مصادیق میراث فرهنگی ناملموس با انتقال بین‌نسلی، در شهر اصفهان دارند.
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت این بانوی برجسته تصریح کرد: مراسم بزرگداشت ایشان با هدف تجلیل از مقام والای علمی و اخلاقی این بانوی وارسته و نقش بسیار مهم و تأثیرگذار ایشان در حوزه آموزش و ترویج علوم و معارف اسلامی به ویژه در میان بانوان، برگزار می‌شود.
وی با بیان ویژگی‌های بانو علوی همایونی بیان کرد: ایشان که دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه هستند، به بهترین وجه، این تقابل را به حرکتی همسو تبدیل کردند و از این رو الگویی بسیار مناسب برای حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی زنان در عصر جدید محسوب می‌شوند.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه حاجیه خانم علوی همایونی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی و علمی شهر اصفهان است، ادامه داد: نظر به جایگاه این شهر که از دیرباز مهد عالمان و اندیشمندان بوده و در تبیین تمدن نوین اسلامی، نباید در بهره‌گیری از داشته‌ها و ظرفیت‌های کلان این شهر تاریخی غفلتی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی و اخلاقی و خدمات ارزنده بانو علوی همایونی با عنوان «همایونی آراسته به علم امین»، توسط شهرداری اصفهان، فرصتی مغتنم برای تحقق گفتمان جدید شهرداری است.
هویت‌بخشی به بانوان جامعه، با تجلیل از چهره‌های ویژه این حوزه
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: معرفی چهره‌های شاخص همچون بانو علوی همایونی که در سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان چهره ماندگار انتخاب شدند، ضمن هویت‌بخشی به بانوان جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان، عرصه بروز توانمندی‌ها را برای بانوان گرانقدر شهرمان مهیا می‌کند.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این راستا، طرح‌های عمرانی و فرهنگی شاخصی را در دستور کار خود در سال جاری و برنامه اصفهان ۱۴۰۰ دارد، بیان کرد: به طور قطع شهری که گفتمان دانش محوری را سرلوحه توسعه خود قرار داده و پارادایم جدیدی را در کشور رقم زده باید از همه ظرفیت‌های‌ نخبگی شهر به ویژه بانوان فرهیخته و دانشمند به نیکی تجلیل کند.
گفتنی است همایش ویژه «همایونی آراسته به علم امین» از سوی شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با محوریت تجلیل از بانو علوی همایونی شاگرد برجسته بانو مجتهده امین (ره) روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا