پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

افزایش ۹۰ درصدی کشفیات پلیس اصفهان در ۲۵ روز اول سال//پیشگیری هوشمندانه از سرقت

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سردار” عبدالرضا آقاخانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت یکی از ماموران سخت کوش و پرتلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح در خصوص جزئیات این حادثه گفت: یک باند بزرگی از شبکه مافیایی قاچاق مواد مخدر که مدت ها در زمینه انتقال مواد از مرزهای شرقی به سمت کشور فعالیت می کردد زیر نظر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار داشت و چهار روز قبل از حادثه ،عبور این باند از مسیر استان رصد شد و یک تیم عملیاتی راه آنها را سد کرد و به خاطر اینکه این باند وارد شهر نشود با آنان درگیر شد.

وی افزود: در این درگیری یک دستگاه خودروی حامل مواد مخدر زمین گیر شد که متاسفانه یکی از ماموران سخت کوش و پرتلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به درجه رفیع شهادت نایل آمد، دو نفر از سوداگران مرگ زخمی و یک نفر دستگیر شد و یک نفر نیز فرار کرد و مقدار ۵۲۷ کیلوگرم تریاک و حشیش کشف شد.

سردار آقاخانی عنوان داشت: با فرار باقیمانده باند بلافاصله تیم های عملیاتی پلیس راه های ورودی و خروجی شهرستان را مسدود کرده و  در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز جمعه ۲۰ فروردین یک دستگاه خودروی زانتیا توقیف و چهار نفر از متهمان دستگیر می شوند و همزمان در نقطه دیگری از شهرستان نائین نیز خودروی توسط تیم عملیاتی پلیس با تجهیزات و سلاح توقیف می شود و ظرف چند ساعت با یک عملیات موفق و کم نظیر این باند بزرگ منهدم شد.

کاهش ۸۳ درصدی نزاع در اصفهان

سردار آقاخانی در ادامه با تشکر از مردم استان و سازمان ها و نهادهای استان برای همکاری با پلیس در ایام نوروز گفت: نوروز امسال با کاهش ۲ درصدی در وقوع سرقت، کاهش ۱۷ درصدی سرقت های مهم کاهش ۴۰ درصدی قتل، و کاهش ۸۳ درصدی نزاع های خیابانی و ۴۳ درصدی نزاع فردی ، کاهش ۷۷درصدی تصادفات فوتی در درونشهر و کاهش ۲۰ درصدی تصادفات فوتی در برونشهر مواجه بودیم.

وی از افزایش ۹۰ درصدی کشفیات پلیس استان در ۲۵ روز ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: کشفیات پلیس در موضوع مواد مخدر طی این مدت با افزایش ۷ درصدی روبرو بوده است و با شهادت این مامور عزیزنیز خون تازه ای به بدنه پلیس استان تزریق شد و با استعانت از خدای متعال امسال در موضوع مبارزه با مواد مخدر با شدت عمل بیشتری وارد خواهد شد .

فرمانده انتظامی استان از تقویت گلوگاه ها و ایست و بازرسی های استان به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر  عبور محموله های مواد مخدر و کالای قاچاق خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا فقط مختص ورودی های استان نخواهد بود بلکه این کار در تمام شهر ها ، محلات و حتی کوچه ها و خیابان ها با نظارت بر انبارها، گاراژ ها و واحدهای صنفی صورت می گیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد با جرایم خشن سخت و قاطعانه خواهد بود گفت: سال گذشته با کاهش ۸۳ درصدی جرایم خشن در استان روبرو بودیم و امسال شاخص ما برای برخورد با این نوع جرایم ۹۰ درصد است و برخورد با مزاحمان نوامیس مردم ، خرید و فروش مواد مخدر و شرارت از اولویت های این فرماندهی خواهد بود.

پیشگیری هوشمندانه از سرقت

آقاخانی مقابله همه جانبه با سارقان و پیشگیری هوشمندانه از سرقت را از جمله اولویت های دیگر پلیس استان در سال ۹۵ عنوان کرد و اظهار داشت: امسال ظرفیت مقابله با سرقت پلیس استان دو برابر خواهد شد و سعی می کنیم از امکانات و تجهیزات جدید در این خصوص استفاده کنیم.

موضوع عفاف و حجاب بخش دیگری از اولویت های پلیس اصفهان به گفته سردار آقاخانی بود که وی از دایر کردن ایستگاه های عفاف و حجاب در تمام شهرستان ها خبر داد و گفت: پلیس روی باغ تالارهای فاقد مجوز و واحدهای صنفی که رعایت شئونات اسلامی را نمی کنند نظارت ویژه ای کرده و نسبت به پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها اقدام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا