پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار کرمانشاه بصورت قانونی عزل شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،سالار احمدزاده گفت :جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر کرمانشاه ساعت ۲۰ امشب به منظور بررسی روند استیضاح عبدالرضا شعبانی، شهردار کرمانشاه برگزار شد.
وی افزود: از مرحله شفاهی تا طرح سوال استیضاح و ارجاع دادن به هیات رییسه همگی بند به بند در راستای مقررات امور شوراها بوده و شهردار نتوانسته پاسخگوی مطالبات مردم در راستای طرح سوال دو تن از اعضای شورا باشد.
وی با بیان اینکه دستور کار برگزاری جلسه رسمی شورا با محوریت استیضاح توسط رئیس شورای اسلامی به صورت مکتوب داده شده بود اظهار کرد: با این وجود؛ جلسه امشب بدون حضور شهردار و رئیس شورا برگزار شد.
وی با بیان اینکه حضور نیافتن رئیس شورا در جلسه امشب شاید بنابردلایلی همچون مشکلات جسمی وی بود، اظهار کرد: این جلسه با حضور نایب رئیس و دو سوم اعضای شورا برگزار شد.
احمدزاده اظهار کرد: شاید اگر شهردار در جلسه امشب حضور می یافت می توانست به طرح سوال خسرو زرافشانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی پاسخگو باشد.
به گفته وی، زرافشانی هم به عنوان طراح سوال و هم به عنوان منشی شورا؛ مراحل استیضاح را به فرمانداری به صورت تلفنی بیان کرده است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که مراحل استیضاح لحظه به لحظه به فرمانداری گزارش شده افزود: با توجه به اینکه روند استیضاح گذشته شهردار با مشکل مواجه شد جلسه امشب با حساسیت بالایی برگزار شد.
خسرو زرافشانی با بیان اینکه شهردار در جلسه استیضاح و پاسخگویی به سوالات حضور نیافت گفت: شعبانی با ۱۰ رای موافق استیضاح؛ عزل و حامد لعل بخش به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه معرفی شد.
به گفته وی، لعل بخش تا پیش از این به عنوان شهردار منطقه یک و چهار کرمانشاه فعالیت داشته است.
زرافشانی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مدیران ارشد و مشارکت مردم شهرداری انتخاب شود تا بتواند هم افزایی بیشتری در بدنه شهرداری و سازمان ها ایجاد کند و بخشی از مشکلات شهری کرمانشاه را کاهش دهد.
شهر ۹۰۰ هزار نفری کرمانشاه دارای ۱۵ عضو شورای اسلامی است.
عبدالرضا شعبانی شهردار کرمانشاه از ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری سکان شهرداری کرمانشاه را برعهده گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا