پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۹ استان کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی / امدادرسانی به ۵۴۰ نفر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر ناصر چرخساز افزود: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.
وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۶۸ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند و ضمن تخلیه آب از ۳۴واحد مسکونی، ۳۴ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.
به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ۴۱شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.
چرخساز با اشاره به وقوع حادثه در محور دهلران–اندیمشک به دلیل سقوط دو خودروی تریلر و پراید در رودخانه، گفت: یک نفر از مصدومان این حوادث به مراکز درمانی منتقل و یک نفر دیگر نیز در مهران – منطقه میمک – رودخانه گدارخوش مفقود شد.
وی تاکید کرد: امدادرسانی در استان های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و همدان همچنان ادامه دارد.
چرخساز با اشاره به منابع و تجهیزات به کارگیری شده در عملیات امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی،افزود : ۶۲ تیم متشکل از ٢٢٩ نیروی عملیاتی به وسیله ۵۷ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۳ دستگاه موتور پمپ لجن کش به هموطنان خدمات رسانی کردند.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: همچنین ۱۲ دستگاه چادر، ۲۵۰ تخته پتو، ۷۰ تخته موکت، ۷۴۰ کیلوگرم نایلون، ۳۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۲۵۰ قرص نان و ۱۳۰ بطری آب معدنی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.
چرخساز در ادامه به عملیات امداد و نجات در ٢۴ ساعت گذشته اشاره و گفت: در این مدت ۱۱۱ مورد ماموریت انجام شده و ۴۷۷ نفر از خدمات امدادی لازم بهره بردند.
وی یادآور شد: ۹۰ نفر از حوادث ۲۴ ساعت گذشته نجات یافته اند؛ ۴۸تن به مراکز درمانی منتقل شده و ۹۱ تن از خدمات درمان سرپایی و ۳۷ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و ۱۵ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا