پیشخوانتیتر دو

حصر تصویری آیت الله هاشمی/سیمان‌کاری صالحی در دانشگاه امیر کبیر/خیز کوچک زاده برای وزارت در دولت روحانی!/فیلم«مارمولک» نامزد جایزه سینما و روحانیت

پایگاه خبری سرمایه گستران -رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد .
فروشندگان ماهواره اعدام می‌شوند!
یک منبع آگاه در شهر موصل تأکید کرد که عناصر داعش، این افراد را به اتهام فروش دستگاه‌های دریافت امواج ماهواره به اهالی شهر موصل، اعدام کردند.گروه تروریستی داعش برای ارعاب مردم در مناطق تحت کنترل خود و جلوگیری از هر گونه مقاومت و قیام مردمی، هر از گاهی به بهانه‌های مختلف و روش‌های گوناگون، دست به اعدام شهروندان می‌زند. این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شد.
قهر عجیب یک نماینده مجلس در تلویزیون
محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق صبح امروز در جریان برگزاری جلسه علنی مجلس از برنامه گفت‌وگوی وی‍‍‍ژه خبری گلایه کرد که چرا نماینده‌ای که مخالف مصوبه کمیسیون تلفیق (برای حذف یارانه بخشی از افراد جامعه) بوده است را به این مناظره دعوت کرده‌اند.علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در واکنش به این تذکر پورابراهیمی در صدا و سیما خواست که این مساله را اصلاح کرده و از سخنگوی کمیسیون تلفیق برای دفاع از مصوبات مجلس، دعوت کند.در همین رابطه یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما درباره انتقاد پورابراهیمی گفت: شب گذشته از آقای پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق به عنوان موافق این مصوبه برای شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت شده بود، اما در چند دقیقه باقی مانده تا شروع برنامه، وی در اعتراض به حضور همکار دیگرش (آقای کاتب)، استودیو برنامه را ترک می‌کند.این خبر در خرگزاری فارس منتشر شد.
توافقی برای ریاست مجلس نشده
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه نباید دوگانه عارف و لاریجانی را شکل بدهیم، گفت: در جبهه اصلاحات و شورای ائتلاف هیچ بحثی درباره ترکیب ریاست مجلس صورت نگرفته است. عبداله ناصری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در خصوص پیش‌بینی ریاست مجلس دهم و نتیجه انتخابات مرحله دوم، اظهارکرد: تمام گمانه‌زنی‌ها در خصوص توافقات صورت گرفته برای ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اساس و واقعیت ندارد و هیچ تصمیم‌گیری در این مورد انجام نشده و هیچ گفتگویی هم طرفین با یکدیگر نداشته‌اند.این خبر توسط خبرگزاری مهر منتشر شد.
عارف: به بداخلاقی‌ها عادت کرده‌ام
محمدرضا عارف گفت: سال‌هاست به برخی بداخلاقی‌ها عادت کرده‌ام. همگان هم روش و منش من را می دانند که اهل جواب دادن نیستم و به دفتر و نزدیکان خودم هم توصیه کردم حتی‌المکان پاسخ اینگونه بد اخلاقی‌ها را ندهند. وی در بخش دیگریاز سخانا خود گفت: منشاء بسیاری از این تحرکات برای من روشن است. اید مسیری را که آغاز کردیم با پیروزی در مرحله دوم به پایان برسانیم و نباید تحت تاثیر پیروزی در مرحله اول کم کاری کنیم.این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.
صداوسیما هاشمی را حصر تصویری کرده
غلامعلی رجائی، مشاور هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری بعد از عید با هم تلفنی گفت‌وگو کردند.هاشمی و رهبری تقریباً ماهانه دیدار می‌کنند اما نمی‌دانم بعد از عید دیداری داشته‌اند یا نه. رجایی گفت: ما در مجمع تشخیص با خنده به هم می‌گفتیم این کدام مشاور است که ما او را نمی‌شناسیم. چگونه می‌شود صداوسیمایی که هاشمی را حصر تصویری کرده، اینقدر به این موضوع توئیت و حواشی آن علاقه‌مند شده است.همین صداوسیما حضور هاشمی در مجلس گرامیداشت حجاج جان‌باخته با حضور رهبری را سانسور کرد و دفتر مجمع مجبور شد بیانیه بدهد که هاشمی در این مراسم حضور داشته است. حالا همین صداوسیما می‌گوید مشاور هاشمی چنین گفت در حالی که چنین مشاوری وجود ندارد.این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

سیمان‌کاری صالحی در دانشگاه امیر کبیر

برخی از منتقدان برجام در همایشی که در دانشگاه امیر کبیر برگزار کردند ماکت دکتر صالحی را درحالی که کنار یک دستگاه مخلوط بتن ساختند.این خبر در سایت پارسینه منتشر شد.

بسته چهارشنبه
مارمولک پس از ۱۳ سال نامزد دریافت جایزه سینما و روحانیت شد
حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک دبیر دومین جشنواره روحانی و سینما در نشست خبری این جشنواره گفت: «مارمولک» فیلمی است که سینمای ایران را یک گام به پرداخت روحانی در سینما نزدیک کرد و بعد از آن بود که اقبال سینما برای پرداخت به روحانیت بیشتر شد. این خبر در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.
پیشنهاد مرعشی به لاریجانی و عارف
سیدحسین مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت:اولویت اول ما برای ریاست مجلس دهم آقای عارف است، اما این موضوعی نیست که ما بخواهیم دخالت کنیم، بلکه منتخبان مردم در مجلس باید درباره آن تصمیم بگیرند.توصیه ما به آقای لاریجانی و عارف این است که در فراکسیون “امید” که شامل اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌شود، موضوعات مورد بحث قرار بگیرد و هر چه تصمیم گرفته شد به آن عمل شود.این خبر در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.
توافق اصولگرایان بر تشکیل فراکسیون در مجلس دهم
سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته هفت نفره با نمایندگان اصولگرای دوره نهم مجلس که برای مجلس دهم رای آورده‌اند، اظهار داشت: جلسه مشورتی با این نمایندگان تشکیل شد. در این جلسه ۵۰ نفر دعوت شده بودند که ۳۵ نفر از آنان شرکت کردند.از آنجایی که اصلاح طلبان به دنبال تشکیل فراکسیون هستند، منتخبان اصولگرا هم با یکدیگر توافق کردند که دوره دهم یک فراکسیون تشکیل دهند.این خبر توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد.
خیز کوچک زاده برای وزارت در دولت روحانی!
مهدی کوچک‌زاده” نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جمع خبرنگاران ضمن رد خبر اعلام شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: هیچ‌گونه صحبتی مبنی بر شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در جلسه تبریک عید برخی نمایندگان با وی بیان نشد.وی در بخشی از صحبت های خود با انتقاد از اقدامات وزیر جهاد اظهار داشت: قرار بوده مراکز رفاهی و تفریحی وزارتخانه های مختلف فروخته شده تا با پولش مشکلات مردم حل شود. وی به وزاری نفت، جهاد کشاورزی و اقتصاد گفت: بروند کنار،‌ بگذارند من وزیر شوم ببینند چطور مشکلات مردم را حل می کنم. وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خوبید،‌بد آن کسی بود که اسمش معصومه است و می خواهد مسیح صدایش بزنند.این خبر در کانل تلگرامی رونامه ایران منتشر شد.
احتمال ظهور دوباره پوپولیست ها
حیدر مستخدمین حسینی معتقد است پذیرش سیاست‌های پوپولیستی در میان مردم ما وجود دارد و اگر دولت یازدهم نتواند مشکلاتی مانند بیکاری را تا حدی سامان دهد، خطر ظهور دوباره افرادی با شعارهای پوپولیستی وجود دارد.او همچنین نسبت به آینده اقتصادی کشور خوش‌بین است و می‌گوید اقتصا%

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا