عناوین اخبار

شرکای خارجی ایران در پسا تحریم بازگشته اند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از بانک مرکزی، ولی الله سیف که به همراه هیاتی به آمریکا رفته است، روز پنج شنبه در دیدار با با ‘جک لو’ وزیر خزانه داری این کشور افزود: هدف ما استفاده کامل از ظرفیت عظیم تجاری، سرمایه‌گذاری و تامین مالی در اقتصاد ۱٫۴ تریلیون دلاری ایران است.
سیف همچنین با شرکت در نشست «MD» در حضور وزرا و مقامات دولتی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن تبریک انتصاب مجدد رییس صندوق بین المللی پول گفت: در دو سال گذشته، بانک مرکزی ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در بازگرداندن ثبات اقتصادکلان، بهبود مدیریت بودجه ای و تقویت سیستم بانکی داشته و همچنین در پیشبرد اصلاحات ساختاری به منظور افزایش فرصتهای شغلی و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت موفق بوده ‌است.
رییس شورای پول و اعتبار، با بیان اینکه دستیابی به این اهداف آسان نبود و افت بهای نفت نیز کار را به مراتب سخت‌تر کرد، افزود: با این وجود، در پی لغو تحریم‌های اقتصادی، انتظار می رود رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به حدود ۵ درصد برسد ضمن آنکه به موجب اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی توسط بانک مرکزی ایران و افزایش اعتبار این بانک، پیش بینی می شود نرخ تورم تا پایان سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تک‌رقمی شود.
سیف با استقبال از مواضع و سیاست های صندوق بین المللی پول تصریح کرد: ما از فراخوان صندوق برای اشتراک تلاش‌ها در جهت تقویت رشد اقتصادی جهان، تقویت ثبات مالی وبرقراری مکانیزم صحیح به منظور جلوگیری از بحران و تامین امنیت مالی، حمایت می‌کنیم.
وی افزود: کاهش ریسک از مواردی است که صندوق بین المللی پول پیگیری می‌کند و ما نیز به موضع کاهش ریسک اهمیت زیادی می دهیم و منتظر مشارکت صندوق در این زمینه هستیم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما به موضوعاتی مانند تنوع سازی اقتصادی، اثرات سرمایه گذاری عمومی و رشد اقدامات منطبق با بودجه که صندوق روی آن‌ها کار می‌کند، علاقه مند هستیم، افزود: باید اعلام کنم که دولت ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد کلان، سیاست های مالی و سیاست‌های ساختاری برای تولید منابع جدید رشد ملی، ثابت قدم خواهد بود و از این راه به رشد بیشتر اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا