شهر و جامعهعناوین اخبار

همایش گرامیداشت روز جهانی اتیسم در استان اصفهان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،این مراسم با حضور دکتر سعید صادقی مدیر کل، معاونین و کارشناسان بهزیستی استان اصفهان  و جمعی از مسئولین و خیرین و خانواده کودکان اتیسم برگزار شد.

هدف از برپایی این همایش، آشنایی هر چه بیشتر مسئولین، خیرین و عموم مردم با این دسته از معلولین و برجسته نمودن استعدادهای این عزیزان ،در سایه ی محدودیت ها، و بیان نمودن مشکلات  و کاستی ها این عزیزان بود.

دکتر سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم گویی، و ابراز خرسندی از ایجاد فضای  شاد و مفرح برای کودکان اتیسم، از صبر و شکیبایی مربیان شاغل در مراکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی این استان به جهت آموزش و تعلیم و تربیت کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به مشقت های کار با کودکان اتیسم گفت: تعلیم و آموزش برای کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم به نحو مطلوب در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان صورت می گیرد افزود: در حال حاضر ۶ مرکز آموزشی اتیسم در سطح استان اصفهان فعال است که معاونت توانبخشی بهزیستی استان در صدد افزایش این مراکز به ۸ مرکز می باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: در دنیا آمار های متفاوتی از تعداد مبتلایان به اتیسم وجود دارد ولی بطور تقریبی می توان گفت از هر ۶۴ کودک یک نفر مبتلا به اختلال اتیسم است .

در این روز کودکان اتیسم به اجرای برنامه های مختلف پرداختند که مورد توجه میهمانان حاضر در جلسه قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا