پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازکشف موادمخدر تادستگیری سارق حرفه ای خودرو در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ”سید تقی حسینی” اظهار داشت:در پی کسب خبری موثق از منابع آگاه مشخص گردید که فردی اقدام به حمل مقادیری مواد مخدر از مبداء استان های شرقی به مقصد تهران در پوشش حمل بار قانونی میوه و تره بار بوسیله یکدستگاه کامیونت نموده است ، مراتب در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و اکیپ های عملیاتی از این پلیس به محور ورودی اصفهان اعزام و پس از مراقبتهای معموله نهایتا سوژه مورد نظر در حین حرکت به استان مقصد بود شناسایی وتوقیف گردید.

وی در ادامه افزود: در بازرسی بدنی از متهم مقدار بیش از ۲ گرم شیره کشف و ضبط گردید و پس از انجام بازرسی های فنی از کامیونت مقدار ۳۱ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط گردید و در این راستا پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طرحهای خود در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باجدیت دنبال می کند و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس در این حوزه، لازم است همکاری های مردم بیش از گذشته با ماموران پلیس تداوم یابد تا از طریق ارائه گزارشات و اطلاعات خود از طریق سامانه ۱۱۰ ، فعالیت سوداگران مرگ را ناکام بگذارد./

**دستگیری عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی

 رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار مطالب کذب علیه یکی از شهروندان در فضای مجازی نموده بود خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ”  بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی با ایجاد صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی و انتشار مطالب توهین آمیز و خلاف واقع علیه وی موجبات هتک حیثیت و آبروریزی وی را فراهم آورده بود بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با بررسی ها و اقدامات فنی و تخصصی در فضای سایبر مشخصات ایجادکننده صفحه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفییگاه خود دستگیر شد.

متهم در بازجویی های اولیه ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی انگیزه خود را انتقام جویی به دلیل اختلافات قبلی با شاکی عنوان داشت.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت:طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه هاهای رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می گردد.

**توقیف اسباب بازی های قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۲میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون یک محموله شامل۱۹۴کارتن انواع اسباب بازی فاقد مجوزهای لازم کشف شد،گفت: ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دومیلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

**توقیف موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف و توقیف تعداد دو دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در شهر اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ” ستار خسروی” اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» و فرامین معظم له در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف و راهبردهای ناجا در زمینه مقابله با قاچاق کالا کشف و توقیف قاچاق کالا در دستور کار گشت های کمین و شکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از واحدها در حین گشت زنی به یک دستگاه وانت مزدا که حامل یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰سی سی خارجی بوده مظنون و پس از متوقف نمودن آن مشخص گردید که موتورسیکلت کاوازاکی ۲۵۰ سی سی ساخت کشور ژاپن فاقد مدارک مثبته گمرکی است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در ادامه گشت های کمین و شکار به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال حرکت بوده مظنون و پس از متوقف نمودن با توجه به عدم ارایه مدارک، به همراه راکب آن به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز دلالت و موضوع کارشناسی و مشخص شد موتورسیکلت با مارکCRM  ۲۵۰ سی سی ساخت کشور ژاپن فاقد مدارک مثبته گمرکی است.

این مقام انتظامی ارزش موتورسیکلت های کشف شده بیش از ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و عنوان داشت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کارآگاه ستار خسروی در پایان از عموم مردم خواست: هر گونه اخبار و موضوعات مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

**سارق حرفه ای خودرو در دام مأموران پلیس گرفتار شد

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق حرفه ای خودرو در این شهرستان خبر داد.

بر پایه این گزارش ، سرهنگ ” علی جعفری نژاد “با اعلام این خبرگفت: مأموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی به یک دستگاه حودرو پراید که کنار خیابان پارک شده بود وفردی در حال باز کردن قطعات داخل خودرو بود مشکوک که پس ازبررسی و استعلام مشخص شد خودرو مسروقه می باشدکه بلافاصله متهم رادستگیر نمودند.

وی افزود : در بازرسی از منزل متهم تعدادی وسایل سرقتی خودرو کشف و ضبط گردید .

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : متهم با هماهنگی مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر وکشف سرقتهای احتمالی دیگر در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب‌ها و شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل نمایید و از گذاشتن اشیاء قیمتی در داخل خودرو مانند کارت عابر بانک، کارت سوخت، وجه نقد و کیف دستی خودداری کنند؛ از قرار دادن خودرو در کوچه ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا