اخبار صنعت، معدن و تجارت

فروش «بسته ای» بلیت در برخی مسیرها مجاز است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، سه روز قبل (۱۶ اسفندماه) سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما به مسافران خبر داده و گفته بود:رعایت سقف قیمت بلیت مصوب برای ایرلاین ها الزامی است.

یازرلو افزود: با توجه به لزوم مدیریت امور در راستای تامین بلیت هواپیما در آستانه تعطیلات نوروزی، انجام به‌موقع پروازها و ایفای تعهدات شرکت‌های هواپیمایی در هنگام بروز تاخیر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ را صادر کرد.

وی افزود: براساس این بخشنامه فروش اجباری (فروش تور همراه بلیط در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایط غیر از خواست مسافران به آنها) ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات به مسافران باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های خالی صندلی و توافق و رضایت مسافران باشد.

وی تصریح کرد: رعایت سقف قیمت بلیت تعیین شده مطابق نرخنامه مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۰ در تمامی مسیرهای داخلی و نظارت کامل برعملکرد تمامی نمایندگان فروش و برخورد با متخلف یا متخلفان از سوی واحد بازرگانی آن شرکت هواپیمایی الزامی است.

به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از این اظهارات،‌ خبرگزاری تسنیم در گزارشی با ذکر یک نمونه از فروش بلیت پروازهای داخلی با شرایط “اجباری” خبر داد؛ «به‌عنوان نمونه هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-کیش برای روز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ همراه با یک شب اقامت را به قیمت ۳.۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند. این در حالی است که قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان است.»

در جدیدترین رویداد بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری رییس سازمان هواپیمایی چراغ سبز فروش بلیت اجباری را به شرکت‌های هواپیمایی نشان داد.

محمد محمدی‌بخش در سخنانی با پیش بینی جابجایی ۲ میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی، گفته است: برای مسیرهای داخلی ۱۱ هزار و ۷۰۰ پرواز برنامه‌ای و ۷۰۰ پرواز فوق العاده و ۴ هزار و ۷۰۰ پرواز بین المللی در نظر گرفته که ۶۳۵ مجوز پرواز فوق العاده صادر شده است.

وی با اعلام این‌که فروش بلیت به صورت بسته‌ای در برخی مسیرهای پروازی مجاز است، افزود: در بعضی مسیرها فروش چارتری ممنوع بوده و در صورت تخلف مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی خاطی لغو می‌شود. چنانچه شرکت‌های هواپیمایی نرم افزارهای موبایلی فروش یا آژانس‌های هواپیمایی خارج از قیمت مصوب اقدام به فروش بلیت کنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

:

۴۶۲۱۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا