پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پاتک پلیس فتای اصفهان به ۲ سایت فیشینگ در شمال کشور/سرقت اطلاعات بانکی بیش از۱۰۰۰نفر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ مصطفی مرتضوی ، رئیس پلیس فضای تولیدو تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  ، موضوع برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های کاربران را یکی از فراوانترین جرایم اقتصادی در فضای مجازی عنوان کرد و از آمار ۹۳/۳ درصدی کشف این جرم توسط کارشناسان پلیس فتای استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و  این رقم بالای کشف را نشان دهنده توانمندی بالای افسران پلیس فتای استان در حوزه پی جویی جرایم دانست.

وی با بیان اینکه یکی از روش های مجرمان برای برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی کاربران راه اندازی سایت های فیشینگ و درگاه های جعلی بانک ها است اظهار داشت: در همین زمینه طی هفته گذشته براساس شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی مبالغی از حساب آنها کارشناسان این پلیس موفق شدند دو سایت فیشینگ را در دو استان شمالی کشور شناسایی و با دائر کنندگان آنها برخورد های لازم را به عمل آورند.

**سرقت اطلاعات بانکی ۱۰۰۰ کاربر در کشور به بهانه فروش شارژ

سرهنگ مرتضوی در ادامه از دستگیری مدیر یک سایت “فیشینگ” دیگر در یکی از استان های شمالی کشور خبر داد و عنوان داشت: به دنبال شکایت ۵ نفر از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکی آنها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و کارشناسان با انجام تحقیقات خود دریافتند ، مالباختگان به طور همزمان از یک سایت فیشینگ که دارای درگاه بانکی جعلی بود اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کردند.

وی بیان داشت: پس از اینکه کاربران اطلاعات حساب خود را در این درگاه جعلی وارد می کردند متهم با مشاهده موجودی حساب آنها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی می کرد که در این زمینه از شاکیان استان اصفهان بالغ بر ۵۰ میلیون تومان به سرقت برده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تحقیقات بر روی سرقت های احتمالی این متهم در دیگر استان های کشور ادامه دارد اظهار داشت: تحقیقات صورت گرفته تا به امروز حاکی از آن است که متهم اطلاعات بانکی بیش از هزار نفر از کاربران در نقاط مختلف کشور را به سرقت برده و مبلغ کل وجوه برداشت شده توسط وی ۴ میلیارد ریال است.

سرهنگ مرتضوی گفت: توصیه ما به کاربران این است که اگر به دنبال خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی هستند یا از طریق آپ های مجاز و یا با مراجعه به درگاه ها و وب سایت های اصلی اپراتورهای تلفن همراه اقدام و از خرید شارژ در سایت های متفرقه خودداری کنند.

وی به کاربران هشدار داد و گفت: شاید برخی از این سایت ها شارژی هم برای کاربران ارسال کنند اما باید گفت این کار هم ممکن است یک نوع تله و فریب برای سرقت اطلاعات حساب بانکی باشد چرا که هدف اصلی این سایت ها سرقت اطلاعات بانکی و مشاهده موجودی حساب کاربران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا