شهر و جامعهعناوین اخبار

دانش و خلاقیت دو کلیدواژه مهم در برنامه‌ریزی شهر اصفهان است/اصفهان به سمت صنایع دانش‌بنیان پیش می‌رود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌ن‍ژاد در دیدار با نایب رئیس و روسای دانشکده‌های دانشگاه ملبورن استرالیا، استان اصفهان را با دارا بودن ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۸۳۳ روستا و سکونتگاه به لحاظ دارا بودن تعداد شهرها نخستین استان کشور دانست و اظهار کرد: همچنین این استان و به وی‍ژه شهر اصفهان نیز با ۲۲ هزار اثر تاریخی یکی از استان‌های متمدن و تاریخی کشور است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان اصفهان نیز افزود: گردشگرانی که به استان اصفهان سفر می‌کنند در هر زمانی از سال می‌توانند چهار فصل سال را در مناطق مختلف استان تجربه کنند.

شهردار اصفهان همچنین به عناوین و برندهای شهر اصفهان طی ۱۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت جهان اسلام، در سال گذشته به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و اخیرا نیز به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهر اصفهان در عرصه دیپلماسی شهری نیز یکی از شهرهای فعال جهان است، ابراز کرد: بر این اساس این شهر در حال حاضر عضو بسیاری از سازمان‌های معتبر جهانی از جمله ICCN،INT ، CITYNET، METROPOLICE و … است.

شهردار اصفهان همچنین به خواهرخوانده بودن اصفهان با ۱۳ شهر بزرگ دنیا اشاره و بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که اصفهان در دوران تاریخی مختلف و به وی‍ژه در جنگ جهانی دوم میزبان تعداد زیادی از بزرگان کشورهای مطرح دنیا بوده که بسیاری از آنها در حال حاضر در قبرستان ارامنه این شهر مدفون هستند.

وی اصفهان را یکی از صنعتی‌ترین شهرهای ایران عنوان کرد و افزود: همچنین این شهر با دارا بودن ۱۹۲ نوع صنایع دستی در این زمینه نیز در کشور ایران و حتی در سطح بین‌المللی پیشتاز است.

جمالی‌ن‍ژاد با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی اخیر در شهر اصفهان سعی بر آن شده است تا این شهر به سمت صنایع دانش‌بنیان هدایت شود، ابراز کرد: از این رو قرار است این امر در کوتاه‌مدت در برنامه ۵ ساله شهرداری و در برنامه بلندمدت چشم‌انداز ۵۰ ساله شهر اصفهان تحقق یابد.

وی با بیان اینکه دانش و خلاقیت دو کلید واژه بسیار مهم در برنامه‌ریزی شهر اصفهان است، گفت: از این رو در این راه از هر ظرفیتی که شهرداری را در تحقق اهدافش کمک کند استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: می‌توان با استفاده از  تجربیات و علم دانشگاهیان و مسئولان شهری ملبورن و همچنین با انتقال تجربیات دانشگاهیان و مسئولان مدیریت شهری اصفهان به روند ارتقایی هر دو شهر کمک کرد.

وی همچنین در پایان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان آمادگی خود برای خواهرخواندگی با شهر ملبورن را اعلام می‌کند، تصریح کرد: همچنین از آنجایی که مسئولان شهر ملبورن تمایل زیادی نسبت به معماری اسلامی ایرانی دارند آماده برگزاری همایشی در این خصوص نیز هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا