شهر و جامعهعناوین اخبار

کتاب «ادبیات گفتمان در قرآن کریم» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یدالله جنتی رییس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خداوند متعال پیامبران و امامان معصوم(علیهم السلام) رافرستاد تا انسان را تزکیه و تهذیب کنند و دانش و حکمت آموزند. سپس قرآن را سرچشمۀ اخلاق و پیامبر گرامی اسلام را اسوۀ حسنه قرار داد تا مکارم اخلاق را کامل کند و بهدنبال او، امامان معصوم(علیهم السلام) را برگزید تا اخلاق را جاودانه کنند.

وی افزود: بهنظر می‌رسد، در جهان معاصر که اسلام بهاشتباه «دین شمشیر و خشونت» معرفی شده است، بررسی  گفت و گوهای قرآنی و پیوند آن با «برخورد تمدن‌ها» و «پایان تاریخ» و «گفت‌وگوی تمدن‌ها»، می تواند راهگشای انسان سر گردان امروزی در برخی گرفتاریهای، مانند جنگ و فقر و بیعدالتی باشد.

مدیر انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: “ادبیات گفتمان در قرآن کریم” با رویکرد اخلاقی، پژوهشی است در حوزۀ دین که در ساختار اساسی آن به موضوع اخلاق قرآنی و جایگاه آن در نظریۀ گفت‌وگوی بین دین‌ها و تمدن‌ها و فرهنگ‌ها پرداخته است.

وی با بیان این که این کتاب بایک مقدمه و نه فصل سامان یافته است، ابراز داشت: هدف این نوشتار این است که با بررسی ساختار گفتوگوهای قرآنی در چارچوب اخلاق، گونه‌ای از مدیریت گفتوگو را براساس آموزههای قرآنی نشان دهد.

جنتی ادامه داد: به عبارتی ساده تر، در پژوهش حاضر گفتگوهای قرآنی با تأکید بر ماهیت اخلاقی آنها بررسی شده‌اند.جدول گفت وگو های قرآنی که پایان بخش این اثر است، از ابتکارهای جالب نویسنده در این کتاب به حساب می آید.

گفتنی است این اثر در قطع رقعی، در ۴۲۸ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان به چاپ رسیده است و علاقه مندان برای تهیه کتاب در اصفهان می توانند به فروشگاه بوستان کتاب واقع در خیابان حافظ  و در تهران به فروشگاه کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، روبروی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا