اخبار استان ها

پیگیر احداث پایانه‌های مسافربری در گلپایگان هستیم/ تشکیل هیئت عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، توجه به انجام مطالعات شهری با دیدگاه برقراری عدالت اجتماعی در شهر طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از رویکردهای مهم برای مدیران و برنامه‌ریزان شهری شناخته شده است؛ در این رویکرد به شاخص‌های مختلفی پرداخته می‌شود که میزان دسترسی به خدمات شهری و ارزش افزوده زمین از جمله مهمترین آن‌ها است و یکی از روش‌های بهینه ارائه خدمات برای تحقق این امر، تقسیم یک شهر به مناطق مختلف و ارائه خدمات شهری متناسب با ویژگی جمعیتی است.

«توسعه عدالت‌محور، جذب سرمایه‌گذار و شفافیت» شعار شورای اسلامی شهر گلپایگان است که در راستای تحقق آن، اعضای این شورا با برگزاری جلسات در مساجد محلات مختلف پای صحبت شهروندان می‌نشینند تا مشکلات شهر را رفع و رضایت‌مندی آن‌ها را حاصل کنند؛ تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری باعث شده است تا مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های مختلف گام بردارد.

شورای ششم گلپایگان سال ۱۴۰۱ دستاوردها و اقداماتی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، پروژه‌های عمرانی و آزادسازی‌ها و رفع معضل ترافیکی شهر انجام داده است که برای آگاهی از جزئیات اقدامات انجام شده گفت‌وگویی را با سیدمحمدحسین علوی، رئیس شواری اسلامی شهر گلپایگان انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

مهمترین دستاوردهای شورای شهر گلپایگان در سال گذشته چه بوده است؟

از جمله مهمترین دستاوردهای شورای ششم این شهر در سال‌جاری، آزادسازی کامل پروژه بلوار آیت‌الله محمودی از سمت میدان قاضی زاهدی و پیگیری برای رفع مشکلات پارکینگ طبقاتی و افتتاح آن، اولویت دادن به مسیرهای واقع شده در طرح جامع شهری، تصویب طرح‌ها و لوایح الزام شفافیت برای شهرداری و یکپارچگی، هماهنگی و همدلی بین اعضای شورا و شهردار گلپایگان است.

آزادسازی قسمتی از خیابان آیت‌الله خوانساری، تملک پارکینگ کوچه مسجد حاجی و پیگیری برای رفع مشکلات پارکینگ طبقاتی و افتتاح آن و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار حاشیه شهر از دیگر دستاوردهای شورای ششم گلپایگان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر چه اقداماتی انجام شد؟

سال گذشته جلسات زیادی در ارتباط با موضوعات گردشگری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران برگزار شد و با توجه به اهمیت گردشگری و سرمایه گذاری «هیئت عالی سرمایه‌گذاری» تشکیل شد و اداره‌ای ویژه‌ای این موضوع، در شهرداری تشکیل شد و اعضای شورا و هیئت عالی سرمایه‌گذاری در دوره‌های آموزشی مختلف حضور یافتند و در یک اقدام بسیار عالی میزبان «داوود ندیم، پدر علم سرمایه‌گذاری شهری ایران و بنیانگذار نخستین مدرسه مجازی سرمایه‌گذاری در کشور» در گلپایگان بودیم.

به‌منظور حفظ بناهای تاریخی از جمله مسجد جامع اقداماتی انجام شد، همچنین معرفی شهر ملی منبت در نمایشگاه‌های که توسط شهرداری در اصفهان و تهران برگزار شد، پیشنهاد پل کابلی و شیشه‌ای و جذب گردشگر برای بلوار ارتباطی رباطات از دیگر اقدامات است.

با توجه به اینکه امسال بهار طبیعت مصادف با بهار قرآن شده بود، علاوه بر فضاسازی ویژه در سطح این شهر، دیوارنگاره‌های بسیار زیبا در سطح معابر و میادین شهری و نور افشانی و از چراغانی‌های بسیار زیبا انجام شد.

مدیریت شهری در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری چقدر می‌تواند تسهیل‌گر باشد؟

در اقدامی بسیار خوب و برای تسریع در روند کار شهروندان سامانه نوبت‌دهی برای بازدید و صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق سایت شهرداری انجام پذیرفته است که می‌تواند در راستای تسهیل‌گری امور تأثیرگذار باشد.

یکی از اقدام‌های متمایز شورای اسلامی شهر گلپایگان در دوره ششم این است که به جای اینکه شهروندان به دیدار اعضای شورا و شهردار بیایند، مدیران شهری به همراه فرماندار از محله‌های مختلف بازدید و مشکلات شهروندان را بررسی می‌کنیم تا در اسرع زمان نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

با توجه به نگاه شورای شهر و شهردار به مناطق کم‌برخوردار، سعی بر این شد که مشکلی از پیش پای این مناطق برداشته شود و باید همه دست به دست هم دهیم تا در هر نقطه از این شهر شاهد پیشرفت باشیم.

برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و تحقق مطالبات چندین ساله شهروندان از شورای اسلامی شهر چه اقداماتی شده است؟

یکی از اصلی‌ترین مطالبات چند ساله شهروندان گلپایگان از شوراهای اسلامی مختلف، احداث پایانه مسافربری بوده است که در این راستا به دلیل اینکه هم باید برای درخواست شهروندان چاره‌اندیشی می‌شد و همچنین نگرانی و دغدغه‌های رانندگان مورد توجه قرار می‌گرفت، نسبت به جانمایی مکانی جدید حدفاصل شهر گلپایگان و گوگد اقدام شده است که امیدواریم با پیگیری‌های فرماندار پس از نهایی شدن، اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار شهروندان قرار دهیم.

دیگر درخواست ویژه شهروندان اجرای پروژه بسیار عظیم و بزرگ فاضلاب شهری است که توسط شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان به‌ویژه فرماندار در حال پیگیری است.

چشم‌انداز شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۲ چیست؟

تلاش می‌کنیم که امسال با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران پروژه‌های بزرگی مانند پارکینگ طبقاتی کوچه مسجد حاجی، پروژه عظیم مهستان در ابتدای بلوار ولی‌عصر (عج) را در سطح شهر آغاز کنیم و به سر انجام برسانیم، همچنین بتوانیم چندین بوستان محلی در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه شهر احداث کنیم.

بررسی دقیق بودجه و بهای خدمات در حال بررسی است، البته اولویت‌بندی‌های دقیق طبق بودجه و اضافه شدن ماشین‌آلات شهرداری برای تقویت زیرساخت‌های شهری بخشی از چشم‌انداز شورای اسلامی شهر است.

اقدامات فضای صورت گرفته در مورد بوستان‌های محلی در سال جاری چه بوده است؟

در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم چندین بوستان محلی را افتتاح و کلنگ‌زنی کنیم یا به اتمام برسانیم که در این زمینه می‌توان به بوستان نبوت در خیابان مرحوم حجت‌الاسلام، بوستان خبرنگار در خیابان شهید رجایی، بوستان ملت در شهرک الوند (خیابان شهید نوبخت)، بوستان ارغوان در شهرک الوند و خیابان عطار اشاره کرد.

همچنین بوستان گل نرگس در بلوار ولی‌عصر (عج) با پیشرفت ۴۰ درصدی و اصلاح هندسی بوستان انتظار در بلوار ولی‌عصر (عج) در دست اجرا است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا