پیشخوانعناوین اخبار

رقابت ۱۳۶ نفر برای کسب ۶۸ کرسی مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  ایرنا ،محمدحسین مقیمی افزود: در دور اول انتخابات ۲۲۱ نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافتند و تکلیف ۶۸کرسی در دهم اردیبهشت در ۵۵ حوزه انتخابیه مشخص خواهد شد.
وی اظهار کرد: در انتخابات ۱۰ اردیبهشت ماه آینده در ازای هر کرسی مجلس دو داوطلب با هم رقابت می کنند که حجم کار نسبتا به دوره قبل کمتر شده است.
مقیمی اهمیت این دوره ازانتخابات را همانند دوره قبل دانست و تصریح کرد: در این مرحله از انتخابات تکلیف ۲۴ درصد از کرسی های مجلس یعنی حدود یک چهارم نمایندگان مشخص خواهد شد .
وی افزود : انتخابات هفتم اسفند ماه با کمترین مشکل امنیتی و چالش برانگیز برگزار شد که این موفقیت نتیجه فعالیت بسیارخوب نیروهای برقرار کننده نظم و امنیت در شوراهای تامین ،فرمانداران و استانداران در کل کشور بود.

***بازنگری قانون انتخابات به صورت جدی در دستور کار وزارت کشور است
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مراحل مختلف نظارت و اجرا و برگزاری انتخابات به صورت ماشینی و دستی نیازمند بازنگری است اظهار کرد: با دستور وزیر کشور تهیه لایحه جامع انتخابات در دستور کار قرارگرفته است.
مقیمی افزود: امروز دومین جلسه در این زمینه برگزار شد که امید است ظرف چند ماه آینده این لایحه با استفاده از نظرات صاحب نظران دانشگاه ها ، نمایندگان مجلس ، شورای نگهبان و صاحب نظرانی که قبلا در این راستا فعالیت داشتند تهیه شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت : سیاست های کلی نظام انتخابات کشور سال گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.
وی افزود : در این راستا سندی بالادستی تهیه شده که لایحه با توجه به این سند تنظیم خواهد شد.
به گفته وی چهار انتخابات حساس خبرگان رهبری ،ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستاها در ایران اسلامی برگزارمی شود و این در حالی است که قانونی باید به تصویب برسد که برای برگزاری هرچهار انتخابات مبنا باشد.

***تبلیغاتی گسترده ای در انتخابات هفتم اسفند ماه برگزار شد
مقیمی در ادامه با بیان اینکه همه حامیان نامزدها در دور نخست انتخابات سخنرانی و جلسات تبلیغات گسترده برگزار کردند، افزود: تنها در کشور دو یا سه مورد سخنرانی برگزار نشد.
معاون سیاسی وزیرکشور گفت: در امر انتخابات و تبلیغات نامزدها و حامیان این افراد هیچکس با محدویت تبلیغاتی مواجه نبود.
به گفته وی استانداران و فرمانداران در راستای برگزاری انتخابات مرحله اول به خوبی عمل کردند.

***تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی مسیر موفقیت را هموار خواهد کرد
وی همچنین با بیان اینکه سه موضوع اقتصاد مقاومتی ، توجه به مسایل اجتماعی و توجه به کرامت ارباب رجوع در سال ۹۵ دراولویت کاری قرار دارد گفت : بیشترین عملکرد فرمانداران و بخشداران در این راستا ارزیابی می شود.
مقیمی افزود: موفقیت کشور به ویژه در سال جاری با شعار اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل که کار بسیار دقیق ، اجرایی و تعیین کننده است در سایه همکاری و نظارت مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.
وی افزود : هرچقدر که دولت و مجلس با اشتراک بیشتر برنامه ها را پیس ببرند موفقیت ها بیشتر خواهد بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا