پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استان اصفهان می تواند در زمین های حاصلخیز و صنعت توریسم گرجستان سرمایه گذاری کند/ طی ۱۰ ماه گذشته ۱۳۱ هزار ایرانی به گرجستان  سفر کردند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،روبن موگوشیان(Ruben Morgoshia)در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: گرجستان با استان اصفهان به دلیل حضور گرجی تبارها در این استان می تواند روابط  تجاری و سرمایه گذاری تنگاتنگی برقرار کند .

وی از سفر ۱۳۰ هزار ایرانی طی ۱۰ ماه گذشته به گرجستان خبر داد و گفت:سالانه بیش از ۱۰۰ هتل درگرجستان ساخته می شود  و سرمایه گذاران استان اصفهان می توانند در ساخت و مالکیت این هتل ها  سرمایه گذاری کنند .

وی با اشاره به اینکه ۷ درصد تولید ناخالص داخلی گرجستان (GDP) به صنعت توریسم اختصاص دارد ،افزود:در سال ۲۰۱۶ تا کنون ۸/۴ میلیون نفر گردشگر به گرجستان سفر کردند و ایندر حالیست که در سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران ۲ میلیون نفر بودند.

وی افزود:گرجستان از نظر آزادی اقتصاد رتبه  ۱۶ و از نظر راحتی کسب و کار رتبه ۱۰ و جزو ۱۰ کشور جهان است که پایین ترین نرخ مالیات را دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام بانک های گرجستان خصوصی اند، افزود: قانون حمایت از  سرمایه گذار خارجی در گرجستان به سرمایه گذار خارجی اجازه می دهد در یک روز شرکت ثبت کنند و حساب بانکی داشته باشند.

وی از امضای تفاهم نامه تجاری با ترکیه مبنی بر معافیت کمرگی برای کالای دو کشور خبر داد و گفت:این تفاهم نامه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برقرار است .

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری گرجستان و اصفهان شد و گفت:استان اصفهان از نظر صنعت ،معدن و کشاورزی در جایگاه ویژه قرار دارد و می تواند همکاری نزدیکی با گرجستان داشته باشد .

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تسهیل صادرات کالای ایرانی به گرجستان شد و گفت:عوارض ورودی کالای ایرانی نسبت به کشور ترکیه ۱۲ درصد بیشتر است و این رقم قدرت رقابت را از تولید کنندگان ایرانی می گیرد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا