تکنولوژی

۸۷ درصد مدارس ایران به اینترنت متصل هستند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از تسنیم، در ماده ۶۹ قانون برنامه پنج ساله توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مکلف شد با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون، برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و اجتماعی را به صورت رایگان برای تمام دانش‌آموزان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند.

در همین راستا تفام نامه مشترکی بین وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات در تیرماه ۹۸ در راستای اجرایی کردن این قانون به امضا رسید.

برهمین اساس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش و سازمان فناوری اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات به عنوان نمایندگان انتخاب شدند تا برنامه عملیاتی را تنظیم و پیاده سازی کنند.

وزارت آموزش و پرورش معتقد است که ارائه مشخصات مدارس مشمول برعهده آموزش و پروش و تهیه مودم رایگان و اتصال مدارس به شبکه اینترانت ملی برعهده وزارت ارتباطات بوده و وزارت آموزش و پرورش قراردادی برای تأمین مودم نداشته است.

براساس آخرین آمار تا شهریور ماه ۱۴۰۱ در مجموع ۸۷ درصد مدارس کل کشور به اینترنت و اینترانت ملی متصل هستند.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا