شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان بویین میاندشت/کمک هزینه برای تامین مسکن مددجویان چادگان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ محمد سوادکوهی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کمیته امداد در راستای حل مشکلات خانواده های تحت حمایت ، پرداخت وام های کارگشایی است، افزود : در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۶۵ خانوار از مددجویان بویین میاندشتی پرداخت شده است . وی اضافه کرد: این تسهیلات به منظور حل مشکلات معیشتی، درمانی، فرهنگی و تحصیلی خانواده های تحت حمایت پرداخت می شود . مدیر کمیته امداد بویین میاندشت با اشاره به اینکه کمیته امداد با پرداخت وام های کارگشایی اهداف مختلفی را دنبال میکند خاطر نشان کرد: کاهش وابستگی مددجویان به امداد و همچنین توانمند سازی خانواده ها از اهدافی است که در این زمینه دنبال می شود . وی در پایان گفت : پرداخت وام های کارگشایی موجب می شود تا هم مشکلات مددجویان برطرف شده و هم بخشی از اقتصاد خانواده های تحت حمایت تأمین شود .

هزینه ۲ میلیارد ریالی برای کمک به تامین مسکن مددجویان چادگان

مدیر کمیته امداد شهرستان چادگان گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ریال در زمینه مسکن مددجویان تحت حمایت این کمیته هزینه شده است.

‏حمیدرضا طاهری افزود: به منظور خدمت رسانی بهتر، اجرای طرح های عمرانی و توجه به مسکن مددجویان از اولویت های کاری این نهاد بوده است. مدیر کمیته امداد چادگان با اشاره به تأمین سرپناه مددجویان به عنوان یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد، خاطر نشان کرد: فعالیت های انجام شده در این خصوص شامل خرید مسکن مهر، خرید و احداث مسکن شهری، بهسازی مسکن روستایی و نوسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی بوده است. وی ضمن تاکید بر توجه جدی به مقوله مسکن به عنوان یکی از بنیادی ترین نیازهای خانواده ها، افزود: همچنین تعداد ۱۶۵ مورد تعمیرات کلی و جزیی ساختمانهای مددجویی اعم از عایق بندی پشت بام ها، تعمیرات آشپزخانه و حمام انجام شده است.

مدیر کمیته امداد چادگان تصریح کرد: علاوه بر خدمات انجام شده در زمینه ساخت و تعمیر مسکن مددجویان، خرید انشعابات آب، برق و گاز و نیز پرداخت اجاره بهای منازل مسکونی از دیگر خدمات ارائه شده به خانواده های تحت حمایت بوده است.

شایان ذکر است بیش از ۲۸۰۰ خانوار در شهرستان چادگان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات حمایتی این کمیته بهره مند هستند.

کاشانی ها بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال زکات پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد کاشان، میزان زکات پرداخت شده توسط مردم نیکوکار این شهرستان در سال گذشته را بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال اعلام کرد.

حسن اسماعیلی در  جلسه شورای زکات بخش مرکزیکاشان گفت: سال گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال زکات در شهرستان کاشان جمع آوری شده  که  ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال زکات واجب و مابقی آن زکات مستحبی است.

وی افزود: ۴ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای کمک به مسکن و ۳۵ میلیون ریال آن برای هزینه درمان نیازمندان و مابقی آن برای پروژه های عام المنفعه در دست اقدام مصرف شده است.

مدیر کمیته امداد کاشان در ادامه به اجرای طرح شجره طیبه در ۴۲ روستای شهرستان کاشان اشاره و تصریح کرد: در این طرح، تا کنون ۴۸۰ اصله درخت پلاک کوبی تا در آمد حاصل از فروش میوه های این درختان برای نیازمندان همان روستاها مصرف شود.

گفتنی است همزمان با برگزاری جلسه شورای زکات بخش مرکزی کاشان از عاملین و فعالان زکات بخش مرکزی کاشان با حضور معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه کاشان و امام جمعه شهر مشکات تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا