پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی گفتمان دانش‌محوری را ارتقا می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به  نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری دوازدهمین «جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی» اظهار کرد: اصفهان از دیرباز کانون علم، فرهنگ و هنر و بوده و نام این جشنواره از فردی الهام گرفته شده که حق بزرگی بر گردن شکوه علمی، فرهنگی و هنری اصفهان در عصر صفوی داشته است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز چشم‌انداز شهر و شهرداری اصفهان در برنامه ۵۰ ساله رسیدن به شهری دانش‌محور است، ادامه داد: قرار است گذشته پرافتخار اصفهان با استفاده از دیپلماسی فعال شهری و علمی و فناوری تکرار شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در اصفهان روند گفتمان جدید دانش‌محوری در شهر را ارتقا می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات حضور و بروز کریدور علم و فناوری منطقه در شهر اصفهان فراهم شده است، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین مرکز موسس رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور بوده که هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ شرکت و موسسه دانش‌بنیان در آن فعالیت دارند.
جمالی‌نژاد اصفهان را در تمام ابعاد مذهبی، فرهنگی، تاریخی و علمی غنی دانست و گفت: ۱۲ دوره برگزاری جشنواره بزرگ و کشوری همچون جشنواره شیخ‌بهایی گواهی بر این مدعاست که اصفهان همواره بر گفتمان دانش‌محوری تاکید داشته است.
گفتنی است شیخ بهاءالدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشأ خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده است و به‌ ‌پاس ارج نهادن به این عالم فرزانه و زنده نگه‌داشتن یاد او این جشنواره به نام «جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی» نامیده شده است.
جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به ‌عنوان نخستین جشنواره حوزه کارآفرینی در کشور از سال ۱۳۸۲ به ابتکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و سه جشنواره اول آن با عنوان کارآفرینی برگزار شد./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا