پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی تا کاهش متقاضیان سقط جنین در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی اصفهان ،طی سال ۱۳۹۴، ۱۱۱۰ نفر در حوادث ترافیکی استان اصفهان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ، یک ونیم درصد کاهش نشان می‌دهد.

از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال گذشته در این استان، ۲۴۸نفر زن و ۸۶۲نفر مرد بوده اند.

قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۶۳۶ مورد در جاده‌های برون‌ شهری و ۴۳۳ مورد در مسیرهای درون ‌شهری، ۲۵ مورد در جاده‌های ‌روستایی و۱۶ مورد مربوط به جاده های خارج استان گزارش شده است.

همچنین در مدت فوق ۲۲ هزار و ۸۶۵ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶هزار و ۲۱۵نفر زن و ۱۶ هزار و ۶۵۰نفر مرد هستند.
لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی سال ۱۳۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ، دو و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی 

بر پایه همین گزارش ، در سال ۱۳۹۴ تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان۱۱۸۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، (۱۰۵۴مورد) دوازده و ۵۲صدم درصد افزایش داشته است.
گفتنی است از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت ، ۶۸۴ مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی ، ۱۶۶ مورد مرتبط بارسیدگی به پرونده های قصور پزشکی و ۳۳۶ مورد پرونده های مرتبط باموضوعات روانپزشکی قانونی بوده ،که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پرونده های مرتبط بارسیدگی به قصور پزشکی (۲۷۱ مورد ) معادل سی و هشت و ۷۵صدم درصد کاهش داشته است .

کاهش آمار فوت ناشی ازحوادث کار در سال ۱۳۹۴ در استان اصفهان
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان طی سال ۱۳۹۴ تعداد ۹۷ نفر (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۵۹ نفربوده معادل ۳۹ درصد کاهش داشته است.
در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۲۸۶۳مورد شامل ۱۹۸ زن و ۲۶۶۵ مرد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که این تعداد ۲۹۳۳ مورد( ۱۴۴ زن و ۲۷۸۹ مرد) بوده، معادل دو و ۴ دهم درصد کاهش داشته است .

کاهش آمار معاینات سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در سال ۱۳۹۴

در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴۶هزار و ۶۶۹نفر درحوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر زن و ۹۹ هزار و ۴۳۴ نفر مرد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن معادل سه دهم درصد کاهش داشته است.
اجساد معاینه شده دراداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه دراین مدت ۳۴۲۰مورد ( ۷۰۸زن و ۲۷۰۸ مرد و ۴ مورد نامعلوم) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که (۳۴۶۵ مورد شامل ۷۳۰زن و ۲۷۲۲ مرد و ۱۳ مورد نامعلوم )بوده معادل یک و ۳ دهم درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار مراجعین به دلیل نزاع در سال ۱۳۹۴

طی سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۹ هزار و ۹۹۸نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند.این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن معادل ۳ و شش دهم درصد کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان،از کل مراجعین نزاع سال گذشته تعداد ۱۳هزار و ۵۹نفر زن و ۲۶ هزار و ۹۳۹نفر مرد بوده اند.
این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل از آن تعداد ۴۱ هزار و ۴۸۹نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که ۱۳ هزار و ۱۳۰نفر زن و ۲۸ هزار و ۳۵۹نفر مرد بوده اند.

کاهش آمار برق گرفتگی در سال ۱۳۹۴در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان،طی سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۹ مورد فوتی (۲۵ مرد و ۴زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در سال ۱۳۹۴نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۳۸ نفر (۳۵مرد و سه زن) بوده کاهش داشته است.

همچنین در این مدت آمار فوت شدگان ناشی از غرق شدگی تعداد ۵۳ مورد فوتی( ۴۶ مرد و ۷ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۵۱ نفر ( ۴۳ مرد و ۸ زن) بوده افزایش داشته است.

افزایش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز منو کسید کربن در سال ۱۳۹۴ در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ، طی سال ۱۳۹۴ آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۵۲ مورد (۱۲ زن و ۴۰ مرد ) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان که این تعداد ۴۷ نفر (شامل ۳۴ مرد و ۱۳زن) بوده افزایش داشته است .
همچنین دراین مدت آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی شامل ۱۹۲ نفر، (۷۲زن و ۱۲۰مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۲۰۷ نفر شامل ۱۰۹زن و ۹۸مرد) معادل ۷و دو دهم درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان

آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در سال ۱۳۹۴ کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان طی سال ۱۳۹۴تعداد ۵۳۹نفربرای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه و ۴۴۸ نفر از آنها مجوز سقط درمانی را دریافت کرده اند .
لازم به ذکراست تعداد متقاضیان سقط درمانی در سال ۱۳۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ، دو و نه دهم درصد کاهش داشته است .
قابل توجه اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواستهای صدور مجوز سقط درمانی ، تنها درمواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می نماید که جنین زیر ۴ ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماریهای صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا