نفت،گازو پتروپالایش

طلای سیاه جهش کرد – خبرآنلاین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نگارعلی: نفت خام برنت ۱.۱۱ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۶.۷۲ دلار در هر بشکه رسید در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۰۳ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۲.۵۶ دلار رسید. قیمت‌ها در روز سه‌شنبه حدود ۲ درصد افزایش یافته بود، زیرا بازار نسبت به نزدیک شدن فدرال رزرو آمریکا به پایان چرخه افزایش نرخ بهره خوشبین شده‌بود.

وزارت کار روز آمریکا چهارشنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه گذشته پس از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه فوریه، ۰.۱ درصد افزایش یافت. در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس، شاخص بهای مصرف کننده ۵ درصد افزایش یافت، که کمترین افزایش سالانه از ماه مه ۲۰۲۱ است.

در نهایت شواهد بیشتر از کاهش تورم ایالات متحده می تواند به داستان کاهش تورم که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اخیراً درباره آن صحبت کرده است، دامن بزند و دلار را پایین بیاورد. ارز ضعیف‌تر آمریکا، نفت با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان‌تر می‌کند.

داده‌های مؤسسه نفت آمریکا (API) نشان داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۷ آوریل حدود ۳۸۰ هزار بشکه افزایش یافته است، در حالی که در مقابل پیش‌بینی هشت تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز برای کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای، وجود دارد. بر اساس گزارش API، در همان زمان، ذخایر بنزین حدود ۴۵۰ هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار کاهش ۱.۶ میلیون بشکه ای را داشتند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت، دولت بایدن قصد دارد به زودی ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده را دوباره پر کند و امیدوار است در صورت سودمندی برای مالیات دهندگان، آن را با قیمت های پایین تر دوباره پر کند.

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه چشم انداز رشد جهانی سال ۲۰۲۳ خود را با اشاره به تاثیر افزایش نرخ بهره، کاهش داد. بازار همچنین در انتظار شفافیت در مورد تقاضا و عرضه نفت است و گزارش‌های ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شوند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش بینی خود از تولید نفت کشورهای اوپک را ۰.۵ میلیون بشکه در روز برای بقیه سال ۲۰۲۳ کاهش داد و پیش بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ را ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

۲۲۳۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا