پیشخوانعناوین اخبار

دولت ۱۹ میلیارد تومان در سال ۹۴ برای پیوند عضو هزینه کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،هومن نریمانی  افزود: از سال ۷۸ تاکنون که این نهاد تاسیس شده است، به علت ضعف بیمه ها در پوشش هزینه پیوند اعضا در کشور و هزینه بالای این اعمال جراحی، هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت بخش مهمی از هزینه این جراحی ها را پرداخت کرده است.
وی گفت: انواع پیوند قلب، کبد، ریه و کلیه مورد حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت است و حتی محلول هایی که برای انتقال عضو پیوندی از یک بیمارستان به بیمارستان یا شهر دیگر لازم نیز از طریق این نهاد تامین می‌شود و اگر این حمایت نباشد امکان پیوند عضو برای بسیاری از بیماران که بضاعت مالی کافی ندارند، ممکن نیست.
نریمانی افزود: تاکنون سه هزار و ۷۹۱ پیوند کبد، هفت هزار و ۲۵۸ پیوند مغز استخوان، ۴۸۳ پیوند قلب،‌۱۲۴ پیوند ریه و بیش از ۹ هزار پیوند کلیه با حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت در کشور انجام شده است.
وی گفت:‌ هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت برای هر پیوند مغز استخوان هفت میلیون تومان، هر پیوند کبد هشت میلیون تومان، هر پیوند قلب پنج میلیون تومان، هر پیوند ریه پنج میلیون تومان و برای پیوند کلیه همه هزینه‌های بیمارستانی را پرداخت می‌کند.
نریمانی افزود: با استعلامی که از وزارت بهداشت شده است،‌این حمایت برای اتباع خارجی از چمله افغانها و عراقی ها که کارت اقامت دائم و دفترچه بیمه داشته باشند نیز انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا