تکنولوژی

۱۶۸۱۸ محصول فناورانه توسط شبکه فن بازار ملی عرضه شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معرفی و نمایش توانمندی‌ها یکی از مسیرهایی است که می‌تواند تجاری‌سازی محصولات فناورانه را تسهیل کند و به بازار داخلی رونق ببخشد.

یکی از شروط اصلی برقراری تعادل و حفظ ثبات و رونق بازار؛ یکسان‌سازی میزان عرضه و تقاضا و برقراری ارتباط درست میان این دو حلقه مهم و حیاتی در اقتصاد است. این کار در واقع به نوعی بازارسازی برای محصولات به حساب می‌آید.

در زیست‌بوم فناوری و نوآوری که عرضه‌کنندگان محصولات را فناوران و شرکت‌هایی تشکیل می‌دهند که چندان با سازوکارهای بازار آشنا نیستند؛ رساندن محصولات و فناوری‌های عرضه شده به متقاضیان کمی پیچیده‌تر و دشوارتر است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای متولی در ایجاد این ارتباط پایدار با راه‌اندازی فن‌بازارهای تخصصی و با کمک کارگزاران فناوری اقدام به این کار کرده است.

یکی از مهم‌ترین گام‌های برداشته شده در این فن‌بازار؛ معرفی توانمندی‌ها و محصولات ایران‌ساختی است که توسط فناوران به تولید رسیده است. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر ۱۶۸۱۸ محصول فناورانه توسط شبکه فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری معرفی شده و در دسترس قرار گرفته است.

محصولاتی که در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، سلامت، نفت، گاز، پتروشیمی، شهرهای هوشمند و غیره توسط فناوران ایرانی به تولید رسیده‌اند و آماده اتصال به بازارهای داخلی هستند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا