حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از رضایت ۸۵ درصدی مراجعان به دفتر نظارت همگانی پلیس اصفهان تاتجهیز ۷۰درصد معابر شهری اصفهان به دوربین ثبت تخلفات رانندگی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی”  اظهار داشت: در سال ۹۴ بیش از ۱۵۰ هزار نفر به دفتر نظارت همگانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مراجعه کردند که در این زمینه نزدیک به ۹۰ درصد مراجعان یا مشکل آنها مرتفع شده و یا در دستور کار خاص قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع سامانه ۱۹۷ و دفتر نظارت همگانی پل ارتباطی موفقی بین مردم و پلیس است و توانسته در رسیدگی به امورات مردم سرعت ببخشد و رضایتمندی آنان را نیز افزایش دهد.

این مقام انتظامی بیان کرد: به طور میانگین ماهانه ۷ هزار تماس تلفنی با این دفتر برقرار می شود و ۳۰۰ نفر نیز به صورت حضوری مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح می کنند.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به این سوال که مدت رسیدگی به مشکلات مردم در دفتر نظارت همگانی چه میزان است؟ گفت: فاصله رسیدگی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت است و نتیجه به صورت تلفنی و یا پیامک به مراجعه کننده ارائه می شود.

این مقام مسئول از رضایت۸۵ درصدی مراجعان به این دفتر در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در نظر داریم تا در سال ۹۵ فاصله ها را کم کرده و کیفیت کار را بالاببریم و جایگاه این دفتر را به عنوان پل ارتباطی ناجا با مردم حفظ کنیم.

سردار آقاخانی استفاده از نظرات و پیشنهادهای مردم را در موفقیت ماموریت های عملیاتی پلیس مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته پیشنهادهای خوبی از سوی مردم به این دفترارسال شد که این پیشنهادها در جلسات و کمیسیون های داخلی پلیس استان مطرح شده و سعی می کنیم از نظرات مفید و سازنده مردم در طرح ها و ماموریت های خود استفاده کنیم.

گفتنی است، جلسات ملاقات مردمی با فرمانده انتظامی استان روز های دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در محل دفتر نظارت همگانی پلیس استان واقع در خیابان بزرگمهر، جنب کلانتری ۱۴ برگزار می شود.

کشف ۳۰ کیلو مواد پیش ساخته شیشه در “کاشان”

فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از کشف ۳۰ کیلو مواد پیش ساخته شیشه و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ “مهدی پور غلامحسین” گفت : ماموران پلیس مبارزره با مواد مخدر شهرستان “کاشان” حین بازرسی خودروهای عبوری در آزادراه “امیر کبیر” به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی بعمل آمد که ۳۰ کیلو مواد پیش ساخته شیشه کشف شد .

سرهنگ پورغلامحسین اضافه نمود: بنابر دستور مقام قضائی این مواد به آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” انتقال داده شد که مقدار ۱۶ کیلو و ۹۰۸ گرم شیشه استحصال شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” در پایان خاطر نشان کرد:مصرف مواد مخدر برای بار اول هم اعتیاد آور است که لازم است خانواده ها مراقبت بیشتری از فرزندان داشته باشند .

کشف ۲۱ فقره سرقت داخل خودرو در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از دستگیری دو سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۲۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” گفت :ماموران انتظامی شهرستان “اصفهان” حین گشت زنی در حوزه ماموریتی یک سارق داخل خودرو را حین سرقت مشاهده کردند.

وی افزود : متهم پس از مشاهده ماموران با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به فرار کرد که ماموران وارد عمل شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد:سارق در بازجویی های اولیه به هفت فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد .

یاردوستی همچنین از دستگیری یک سارق داخل خودرو در منطقه “غرب” شهر اصفهان خبر داد و اظهار داشت : این سارق نیز به ۱۴ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ یاردوستی اضافه نمود:در زمینه های فوق پرونده تشکیل و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: حتی الامکان از پارکینگ استفاده کنید و اگر مجبورید در کوچه یا خیابان خودروی خود را پارک کنید آن را به سیستم های ایمنی مانند دزدگیر مجهز کنیدو از قرار دادن وسایل ارزشمند در داخل خودرو و در معرض دید بپرهیزید.

پژو ۲۰۶ با ۱۹۰ کیلومتر سرعت روانه پارکینگ شد

یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ که با سرعت غیر مجاز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت در محور “نائین-اصفهان” حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان در این ارتباط  گفت:ماموران پلیس راه “نائین” حین نظارت بر تردد خودروها متوجه شدند یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با سرعت بالایی در حال حرکت است که بلافاصله آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: مقدار ۱۹۰ کیلومتر سرعت بر ساعت توسط دوربین های کنترل سرعت برای این خودرو ثبت شده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو تخطی از سرعت مجاز و سبقت غیر مجاز می باشد .

سرهنگ شهریاری در پایان خاطر نشان کرد:در این خصوص خودرو به پارگینگ منتقل شد و راننده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد .

مبارزه پلیس با مواد مخدر، جهاد در راه خداست

امام جمعه شهرستان نائین با تقدیر از رشادت دلیرمردان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ناکام کردن قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود، مبارزه پلیس با مواد مخدر را جهاد در راه خدا عنوان کرد.

حجه الاسلام سید “علی سجادی” امام جمعه شهرستان نائین در دیدار با فرماندهان انتظامی از عملکرد دلیرمردان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ناکام کردن قاچاقچیانی که اقدام به انتقال مواد از مسیر این شهرستان می کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به حادثه درگیری  با قاچاقچیان مواد مخدر و شهادت یکی از ماموران پلیس استان گفت: هفته گذشته در بین دو نماز بودیم که به صورت ناگهانی عزیزان نیروی انتظامی گفتند ماموریتی پیش آمده که مشخص شد قاچاقچیان مواد مخدر وسودا گران مرگ یکی از پرسنل عزیز نیروی انتظامی را برای رسیدن به اهداف شوم خود به شهادت رسانده و دو نفر را مجروح نموده اند که خوشبختانه قاچاقچیان با فداکاری عزیزان ناجا، موفق به انتقال مواد مخدر نگردیده و مواد مخدر توسط جان برکفان نیروی انتظامی در نائین کشف وهمه آنها دستگیر شدند .

امام جمعه شهرستان نائین نسبت به تقویت امکانات ،تجهیزات و نیروی انسانی در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان نائین در محل ترانزیت کالا ، مواد مخدر و همچنین کریدور جنوب به مرکز کشور واقع گردیده و دارای گستردگی بسیار زیاد به خصوص در کویر و دارای امکانات ،تجهیزات و نیروی محدود می باشد از همه مسئولان محترم در استان و کشور انتظار داریم نسبت به تقویت امکانات ،تجهیزات و نیروی انسانی در این شهرستان اقدام نمایند تا اشرار و قاچاقچیان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

حجه الاسلام سجادی یک بار دیگر شهادت یکی از ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر استان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری، خانواده این شهید و مجموعه فرماندهی انتظامی استان تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این شهید گفت : وظیفه همه مردم است که قدر دان زحمات نیروی انتظامی بوده و از خدمات این نیرو به نحو شایسته تشکر نمایند.

مصالحه ۷۶ درصدی پرونده ها در واحد مشاوره کلانتری های اصفهان

با تلاش کارشناسان مشاوره پلیس اصفهان ۷۶درصد پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها و پاسگاه های کلانشهر اصفهان طی فروردین ماه امسال به مصالحه ختم شد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در همین ارتباط  گفت:با تلاش کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری ها و پاسگاه های کلان شهر اصفهان طی مدت فروردین ماه امسال ۶۳۷ فقره پرونده به دوایر مشاوره ارجاع که از این تعداد ۴۸۴ مورد از پرونده های قضائی ارجاعی به این دوایر به مصالحه ختم و از ادامه پیگیری آنها در مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمد .

سرهنگ یاردوستی موضوعات پرونده های ارجاعی را بیشتر ، مشکلات خانوادگی ، مسائل روانشناختی و حقوقی برشمرد و عنوان داشت : این مشاوره ها به دو صورت حضوری و تلفنی انجام شده است.

وی با اشاره به سازش ۷۶ درصدی پرونده ها در این بازه زمانی افزود: مصالحه پرونده هایی که در کلانتری ها تشکیل می شود موجب کاهش تشکیل پرونده های قضائی ، کاهش ماموریت های غیرضروری پلیس و توانمند شدن خانواده ها برای ادامه زندگی بهتر می شود.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: در اجتماع امروز با توجه به استرس های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند و اینکه در طول زندگی دچار تعارضات و مشکلاتی می شویم. لذا نیازمند افرادی هستیم که بتوانند مشاوره و راهنمایی هایی را به جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به این که امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه های پیشگیری از جرائم در جامعه کاملا احساس می شود، گفت: امروزه استفاده از توانمندی های مشاوران رویکردی معقولانه به نظر می رسد چراکه افرادی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می شوندکه گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل حل نبوده، با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری ها و انجام اقدامات تخصصی می توان از ورود افراد به دادگاه ها جلوگیری کرد.

تجهیز ۷۰درصد معابر شهری اصفهان به دوربین ثبت تخلفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تجهیز ۷۰ درصد معابر شهری و بزرگراهی کلانشهر اصفهان به دوربین های ثبت تخلفات رانندگی خبرداد.

سرهنگ” رضا رضایی”با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه مردم به دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) مربوط به رسیدگی به صورت وضعیت تخلفات رانندگی آنان است اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که برای برخی از رانندگان پرتخلف پیش می آید این است که این این افراد خودرو در اختیار افراد غیر قرار می دهند و مالک نیز نسبت به رسیدگی تخلفات خود در موعد مقرر اقدام نمی کند.

وی افزود: بعد از اینکه خودرو که مبلغ تخلفات آن از یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده، براساس قانون توقیف شد  آن زمان مالک با صورت وضعیت تخلفات زیاد خود مواجه می گردد.

این مقام مسئول عنوان داشت: توصیه اول ما به تمامی رانندگان این است که اولاً در هنگام رانندگی توجه نمایند که مرتکب تخلف نشوند و دوم اینکه هر چند وقت یک بار پرینت خلافی خودروی خود را از یکی از دفاتر پلیس+۱۰ دریافت کرده و نسبت به پرداخت به موقع خلافی خود اقدام کنند تا مشمول جریمه دوبرابری نشود .

رضایی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد از معابر شهری و بزرگراهی کلانشهر اصفهان دارای دوربین ثبت تخلفات رانندگی است گفت: دوربین های نصب شده در سطح شهر تخلف سرعت، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده را به صورت سیستمی ثبت می کنند.

وی افزود: بسیاری از رانندگان به ما مراجعه  و عنوان می کنند که اطلاع نداشتیم در آن مکان دوربین نصب بوده که در این زمینه باید متذکر شویم لزومی ندارد از وجود دوربین مطلع باشند بلکه باید همه خود را ملزم به رعایت قانون بدانند.

وی به افزایش مبلغ جرایم رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان گرامی باید در نظر داشته باشند که براساس مصوبه هیئت وزیران از ۲۵ اسفند سال۹۴ تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت، عبور از چراغ قرمز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان به میزان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: به طور مثال سرعت و سبقت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار تومان و رانندگی با حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده علاوه بر  اینکه مجازات های دیگری مانند توقیف گواهینامه به مدت شش ماه و محرومیت های دیگر و تعلق نمرات منفی که رسیدن این نمرات به عدد ۳۰ نیز موجب ضبط گواهینامه خواهد شد برای رانندگان حادثه ساز در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا