حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتوقیف ۴۸ خودروی لوکس در طرح برخورد با دور دور کردن خودروها تا دستگیری عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،در خصوص اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با دور دور کردن خودروها گفت: در عملیات مشترک ماموران پلیس راهور مرکز استان و پلیس امنیت عمومی در فروردین ماه امسال تعداد ۴۸ دستگاه خودروی متخلف لوکس توقیف و تعداد ۲۰۹ دستگاه خودروی دیگر مورد اعمال قانون قرار گرفتند.
این مقام مسئول همچنین از توقیف ۳۳۲ دستگاه خودرو که دارای دو تخلف همزمان بودند طی فروردین ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: براساس بند د ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات هر گاه راننده ای به صورت همزمان مرتکب دو تخلف شود، وسیله نقلیه او برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌گردد و ترخیص آن منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها خواهد بود.
شهریاری، تخلفاتی که به طور همزمان رخ داده و باعث توقیف خودرو می شود را “حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه” اعلام کرد.
با دستگیری سارق داخل خودرو، ۴۱ فقره سرقت کشف شد
با دستگیری یک سارق داخل خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان و اعتراف وی، ۴۱ فقره سرقت در غرب شهر اصفهان کشف شد.

سرهنگ “ستار خسروی” دراین ارتباط گفت: در پی وصول شکایتی مبنی بر سرقت از داخل خودرو در محدوده پایگاه غرب پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با اقدامات ویژه و تخصصی توانستند فردی که اقدام به این سرقت ها کرده بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۴۱ فقره سرقت داخل خودرو در حوزه غرب شهر اصفهان اعتراف کرد.
سرهنگ خسروی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با بیان این که مجهز نبودن خودروهای مسروقه به تجهیزات ایمنی یکی از دلایل مهم به سرقت رفتن آنها است، به همشهریان توصیه کرد: از تجهیزات ایمنی به خوبی استفاده کنید، خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، محافظ ecu و غیره مجهز کنید. #
خودروی ام وی ام با ۳ میلیون تومان خلافی توقیف شد
یک دستگاه خودروی سواری ام. وی . ام با ۶۵ فقره تخلف حادثه ساز و سه میلیون و ۳۰ هزار تومان خلافی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان توقیف و روانه پارکینگ شد.
سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات، یک دستگاه سواری ام.وی.ام که دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان بود توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در یکی از خیابان های شهرستان اصفهان شناسایی و متوقف شد.
وی افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد این خودرو دارای ۶۵ فقره تخلف حادثه ساز و خلافی به میزان سه میلیون و ۳۰ هزار تومان بود که توقیف و روانه پارکینگ شد .
سرهنگ شهریاری بیشترین تخلفات ثبت شده‌ی برای این خودرو را سرعت غیر مجاز عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس راهور اصفهان طی دونوبت به راننده متخلف اخطار داده بود که به دلیل بی توجهی صورت گرفته خودروی وی توقیف و از ادامه تردد آن جلوگیری بعمل آمد.
قاچاقچی دارو برای دومین بار با ۵۰هزار دارو دستگیر شد
با دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار دارو های غیر مجاز توسط ماموران پلیس مرکز استان ، ۵۰ هزار قرص، آمپول و پودر نیروزای خارجی قاچاق و غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ ” حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی در زمینه قاچاق داروهای غیر مجاز خارجی فعالیت می کند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی از منزل این شخص بازدید کردند که در نتیجه، ۵۰ هزار عدد دارو شامل قرص، آمپول و پودر نیروزای خارجی و غیر مجاز قاچاق کشف شد.
این مقام مسئول ارزش برآورد شده این محموله را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
یاردوستی با اشاره به سابقه دار بودن متهم بیان داشت: این شخص دو سال پیش نیز یک بار به اتهام قاچاق دارو دستگیر و با جریمه ۳۵۰ میلیون ریالی مواجه شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: با توجه به خطرات داروهای نیروزای قاچاق و مشکلات آن برای مصرف کنندگان این داروها، پلیس به ورزشکاران و صاحبان باشگاه های بدن سازی توصیه می کند، داروهای مورد نیاز خود را تنها از داروخانه ها تهیه کنند.#
کشف ۱۰۳ کیلوتریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری اصفهان
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۰۳ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا شهریاری” اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین گشت زنی در بیابان های اطراف ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا، به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس که به صورت خلاف جهت در حرکت بود، مشکوک شدند و قصد متوقف کردن آن را داشتند که این خودرو به سمت بیابان های اطراف متواری می شود.
وی افزود: ماموران بلافاصله با تعقیب خودرو، سرانجام آن را متوقف و در بازرسی از خودروی مذکور ، ۱۰۳ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.
این مقام مسئول از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این رابطه خبر داد و گفت: متهم همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.
دستگیری عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی
فردی که با تهدید انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی از دختری جوان در فضای مجازی اخاذی می کرد توسط کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ “غلامرضا شهریاری ” رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار فیلم ها و تصاویر خصوصی از وی اخاذی می کند، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ شهریاری بیان داشت : در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با پسر جوانی آشنا شده و با وی رابطه دوستی برقرار می کند ،پسر جوان نیز با قول ازدواج به شاکی اعتماد او را جلب کرده و به این واسطه تعداد زیادی از فیلم ها و تصاویر خصوصی وی را دریافت می کند.
وی افزود: پس از مدتی رابطه این دو با خصومت خاتمه می یابد اما ماجرا به این جا ختم نمی شود زیرا که پسر جوان با ارسال ایمیلی به شاکی با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصیش از او اخاذی می کند .
سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات لازم متهم به هویت که پسری ۲۸ ساله اهل و ساکن اصفهان است شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد.
وی افزود:متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزهی بود پس از مواجه با مدارک و مستندات دیجیتالی پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به عمل مجرمانه خود اقرار کرد.
رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته و محبت و توجه بیشتری به آنها نمایند تا آنان به دنبال این کمبود محبت در فضای مجازی و خارج از منزل نباشند و در این میان در دام افراد شیاد و شیطان صفت نیافتند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا