بازار‌های مالی ، بورس و بانک

سرنوشت مبهم قیمت دلار آزاد/ دلار امروز می‌ریزد؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،اق قیمت دلار امروز را کاهشی شروع کرد تا اولین واکنش خود به سفر سلطان عمان به تهران را نشان دهد. البته در سال جاری دلار قیمت‌های پایین‌تر از این را هم تجربه کرده بود و تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان هم کاهش قیمت داشت. اما باید دید آیا امروز دلار می‌تواند رکورد قبل را بزند یا نه.

اما سفر سلطان عمان به بازار تنها خبر مهم برای بازار ارز نیست. درگیری ایران و طالبان در مرزهای شرقی، ماجرای دیگری است که می‌تواند قیمت دلار در خیابان فردوسی را تحت تاثیر قرار دهد.

هفته گذشته که مساله حقابه هیرمند میان ایران و طالبان مطرح شد، دلار اندکی فاز افزایشی به خود گرفت. با توجه به درگیری‌های دیروز انتظار می‌رفت دلار اندکی گران شود و نتیجه کاهشی سفر سلطان عمان را خنثی کند.

در نیمه‌های روز این درگیری‌ها بر بازار تاثیر گذاشت و دلار کانال ۵۲ هزار تومان را پس گرفت اما امروز هفتم خرداد ماه دلار کمی کاهشی شد و تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد.

گزارش‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد و گویا بازار به سفر سلطان عمان واکنش مثبت نشان داده است. اما باید دید تا ساعات پایانی امروز دلار به چه قیمتی می‌رسد تا بتوان درباره این تاثیر و جدی بودن این سفر اظهارنظر کرد.

برخی معتقدند که این سفر ممکن است قیمت دلار را کاهشی کند اما ادامه‌دار بودن این کاهش بستگی به جلسه شورای حکام در نیمه خرداد دارد. چون ۱۵ تا ۱۹ خرداد ماه قرار است جلسه شورای حکام برگزار شود و این جلسه و خروجی آن می‌تواند برای ایران تعیین‌کننده باشد.

سد قیمت دلار در محدوده فعلی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود که بازار فعلا این محدوده را از دست داده و دو قدم پایین‌تر آمده است. محدوده بعدی رقم ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که دلار هنوز به این رقم نرسیده است. اگر دلار این کانال را هم از دست بدهد احتمال ریزش آن بیشتر می‌شود.

اما آیا دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومانی می‌شود؟ معامله‌گران می‌گویند اگر بازار کف قیمت ۸۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست بدهد برای ورود به کانال ۴۰ هزار تومانی آماده می‌شود و احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

:

۴۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن را نصب کنید.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا