پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دفتر حقوقی وزارت کشور درباره وضعیت منتخب سوم اصفهان توضیح می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایسنا ،رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از روز پنج شنبه (۲ اردیبهشت) آغاز شده است در یک فضای بسیار رقابتی، گسترده و تنگاتنگ ادامه دارد.

محمد حسین مقیمی در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد داوطلبان در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول کمتر است، بر تبلیغات انتخاباتی کنترل راحت‌تری انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فقط چند مورد تخلف تبلیغات گزارش شده که با تذکر حل شده است، تصریح کرد: به داوطلبان و هواداران آن‌ها توصیه می‌کنم در تبلیغات به بیان توانایی‌ خود بپردازند و دنبال تخریب رقبا نباشند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین آمار اعتبارنامه صادر شده توسط فرمانداری‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: تاکنون اعتبارنامه ۲۲۱ منتخب صادر شده ولی هنوز اعتبارنامه مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان صادر نشده است که در این باره بزودی دفتر حقوقی وزارت کشور توضیحاتی ارائه می‌کند.

مقیمی در پایان با بیان اینکه تعرفه‌های دور دوم انتخابات با تعرفه‌های دور اول متفاوت است و نمی‌توان از تعرفه‌های دور اول برای دور دوم استفاده کرد، گفت: برای دور دوم انتخابات ۱۵ هزار و ۳۵۳ صندوق در نظر گرفته شده و حدود ۱۷ میلیون نفر هم واجد شرایط رای دادن هستند.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۶۸ کرسی باقی مانده مجلس مشخص شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا