عناوین اخبار

امسال سالی مهم و تاثیرگذار در خط و مشی سیاسی آینده نظام است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ، محمدرضا باهنر شنبه شب در حسینیه علوی بروجرد افزود: این جنگ از سال ۱۳۴۲ با آغاز نهضت امام خمینی(ره) که برای آزادی و استقلال ملت ایران همت گماشت در مقابل آمریکا و صهیونیست ها آغاز شد.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این جنگ تمام عیار در برهه های مختلف زمانی رنگ جدیدی به خود گرفت یکبار نظامی، یک بار اقتصادی و بار دیگر جنگ نرم و فرهنگی نام گرفت.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان معقتد بودند که هیچ کس نمی تواند معادلات آنها را برهم بزند و دنیا به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده بود ولی حضرت امام(ره) این بلوک ها را کنار زد و اسلام ناب محمدی را به مردم عرضه کرد و این آغاز دشمنی آنها با ایران بود.
باهنر مهمترین دغدغه امروز آمریکا را استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم جهان دانست و اظهار کرد: ملت ایران با پیشرفت های گسترده به پشتوانه نظام، دشمنان را حیرت زده کرده اند.
وی افزود: این پیشرفت ها در بعد علم و فناوری، تجهیزات نظامی، خودکفایی اقتصادی و بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است بطوریکه موشک های بالستیک ایران امروز تمامی خاک اسراییل را زیر سیطره خود دارند.
وی گفت: اسراییل در گذشته هر زمان می توانست به خاک لبنان و فلسطین حمله کند ولی حزب الله لبنان به برکت امام و رهبری از فرزندان لبنان و فلسطین رشد کردند و مقابل اسراییل ایستادند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فرهنگ بسیجی در همه سرزمین ها رشد پیدا کرده و حزب الله به پشتوانه این فرهنگ کارهای بزرگی انجام داده است.
وی اظهار کرد: امروز درگیری های جدی اقتصادی با نظام استکبار وجود دارد که می توان گفت جنگ امروز ما با استکبار و آمریکا یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.
وی با تاکید بر لزوم رفع عقب افتادگی ها افزود: یک نسل انقلاب جنگ، یک نسل سازندگی و یک نسل توسعه علمی را اداره کرد و نسل امروز باید اشتغال، رونق اقتصادی و تولید را به پیش برد.
باهنر سیاست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری در مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جنگی نابرابر تلاش کرد تا در طول دو سال قدرت هسته ای ایران را به جهان تحمیل کند.
وی افزود: دانشمندان هسته ای ایران امروز علم غنی سازی هسته ای را در ذهن دارند و هر زمان که اراده کنیم می توانیم غنی سازی کنیم ولی اکنون باید حق خود را از بازار دنیا در بخش اقتصاد بگیریم.
وی اظهار کرد: حدود پنج میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور داریم که با توجه به محدودیت مشاغل اداری و دولتی باید به سمت اشتغال و تولید سوق داده شوند.
وی پیگیری اقتصاد مقاومتی را از وظایف مجلس دهم دانست و افزود: دوهزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل آبی در جنوب کشور از چابهار تا بندر امام وجود دارد که می توان از این ظرفیت برای دو میلیون نفر اشتغال ایجاد کرد.
باهنر گفت: برای اینکه هر ایرانی یک شغل آبرومند داشته باشد باید مهارت ها و فناوری ها را توسعه دهیم و جوانان را به سوی تولید و اشتغال سوق دهیم.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم باید در راستای رونق اقتصادی دولت را یاری کنند، افزود: امید است این مجلس به دور از دعواهای سیاسی رسالت اصلی خود را دنبال کند و نه موافق و نه مخالف دولت باشد.
وی اضافه کرد: مجلس دهم ظرفیت بسیار خوبی است و می تواند یار دولت باشد.
وی گفت: دولت در موضوع برجام تلاش های بسیاری کرد ولی دشمن ما خیلی حیله گر و مکار است.
باهنر روز شنبه به منظور حمایت از یکی از چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بروجرد به این شهرستان سفر کرده بود.
شهرستان بروجرد با داشتن حدود ۳۵۰ هزار تن جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا